اردوغان از سفر به امریکا امتناع ورزید

اردوغان
اردوغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2024
عضو شوید
گفتگوی ترکیه و واشنگتن در خصوص تعیین تاریخ آتی سفر اردوغان به امریکا ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، لغو سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به ایالات متحده، که برای 9 ماه می برنامه ریزی شده بود، می تواند ناشی از اختلاف نظر در مورد عملیات نظامی آتی ترکیه در شمال عراق و انتظارات برآورده نشده آنکارا از سوی واشنگتن در خصوص امتیازات اقتصادی باشد.
Вице-премьер Турции Нуман Куртулмуш - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2023
ترکیه: از این پس خون همه کشته‌شدگان در فلسطین بر گردن امریکا است
در رسانه ها آمده است:" شاید ترکیه نتوانسته به یک توافق مشترک با امریکا دست یابد، به ویژه در مورد عملیات در عراق و آینده عراق. احتمال بسیار جدی خروج نیروهای امریکایی از عراق وجود دارد. پیداست آنکارا نتوانسته به حمایت کافی از خواسته های خود در خصوص حزب ممنوعه کارگران کردستان در عراق و سوریه دست یابد. همچنین این امکان وجود دارد که ایالات متحده خواسته های متقابلی را در حوزه امنیتی مطرح کرده است که به مذاق آنکارا خوش نیامده است".
روزنامه ترکیه ای T24 می نویسد، دلایل اختلال در سفر برنامه ریزی شده اردوغان به ایالات متحده در ماه مه می تواند اختلاف نظر بر سر عملیات نظامی برنامه ریزی شده آنکارا در شمال عراق و انتظارات اقتصادی طرف ترکیه باشد.
Президент Турции Тайип Эрдоган - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2023
اردوغان: صلح عادلانه با امریکا غیرممکن است
طبق نوشته این نشریه، در سال اول درگیری در اوکراین، ایالات متحده "شکایت زیادی" در این رابطه می کرد که گویا روسیه تلاش کرده تا تحریم‌های غرب را از طریق ترکیه دور بزند، اما اکنون "ایالات متحده و حتی اتحادیه اروپا دیگر مثل گذشته دست به گله و شکایت آنچنانی نمی زنند.
ترکیه انتظار دارد حرکات متقابل مانند حذف تعرفه های ایالات متحده بر محصولات آهن و فولاد انجام شود. اگرچه تصمیمات مشابهی برای سایر کشورها اتخاذ شده است، اما این نرخ برای ترکیه همچنان 25 فیصد است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала