چت‌بات ها یاد گرفته اند که افکار عمومی را مهندسی کنند

© iStock.com / Stockcamچت‌بات
چت‌بات  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2024
عضو شوید
ورونتسوف، استاد آکادمی علوم روسیه، در مصاحبه با اسپوتنیک بیان کرد: "ماشین خیلی سریع می تواند شخص را در مورد هر چیزی، حتی تغییر موقعیت سیاسی، متقاعد کند."
این پروفسور افزود: "سرعت توسعه هوش مصنوعی آنقدرها که به نظر ما می رسد سریع نیست، زیرا هوش مصنوعی بصری طی 12 سال تنها 10 درصد بهبود یافته است.
با این حال، این شایستگی کار پر زحمت دانشمندان در طول سالیان متمادی و همچنین حجم انباشته ویدئو است.
اطلاعات در اینترنت، که به مواد مطالعه تبدیل شد. و به طرز متناقضی، اسپانسرها گیمرهایی بودند که آماده خرید کارت های ویدئویی با کیفیت بهتر بودند.

نتیجه پاسخ دستگاه باید دوبار بررسی شود، زیرا اقدامات هوش مصنوعی بر اساس الگوریتم‌های خاصی و هنگام تولید است.
حقایق متن می تواند به شکلی بسیار عجیب تحریف و مخلوط شده باشد. اما شایان ذکر است که این دستگاه اطلاعات را از اینترنت به عنوان پایه می گیرد و همچنین دروغ ها و تحریف های زیادی وجود دارد. با استفاده از استدلال به ظاهر منطقی و حقایق در گفتار، دستگاه به سرعت قادر است شخص را در مورد هر چیزی متقاعد کند، حتی موقعیت سیاسی شخص را تغییر دهد. اما این دستگاه هنوز پیوندهایی به منابع اولیه ارائه نمی دهد و نمی تواند قابلیت اطمینان آنها را تجزیه و تحلیل کند."
ورونتسوف همچنین پیش بینی خود را برای آینده به اشتراک گذاشته و می گوید: "ما باید در دنیایی از مانکن های روشنفکر زندگی کنیم که نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از نظر ارتباطی نیز انسان نما هستند. توانایی ها. و فقط شهود و تفکر خلاق برای مدتی هنوز بین انسان و ماشین تفاوت وجود خواهد داشت."
وی می گوید: "مرحله بعدی فناوری، چه کسی را بکشد یا به نفع ما باشد، تنها به تغییر فرهنگ و نگرش ما نسبت به یکدیگر بستگی دارد."
این پروفسور و استاد دانشگاه در پایان گفت: "خودمان را برای ایجاد مجدد برنامه ریزی کنیم، یعنی خودمان را دوباره آموزش دهیم، آنگاه فناوری هایی که ایجاد می کنیم به نفع ما خواهد بود و نه به ضرر ما."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала