واکنش زاخارووا به بیانیه ای امریکا درباره ای نداشتن صلاحیت دیوان کیفری بین‌المللی در مورد اسرائیل

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Мария Захарова на пресс-конференции министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова
Мария Захарова на пресс-конференции министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیانیه ایالات متحده درباره ای بیرون شدن دیوان بین المللی کیفری از حوزه قضایی اش را پوچ خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، که بیانیه ای کاخ سفید درباره ای اینکه دیوان کیفری بین‌المللی در پیوند با مقام های اسرائیلی پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و صلاحیت این کار را ندارد، پوچ است و نشان دهنده اختلالات ذهنی و دوگانگی امریکایی ها با توجه به پشتیبانی واشنگتن از صدور حکم‌های دیوان کیفری بین‌المللی در برابر مقام های روسیه است.
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2024
نبنزیا از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا موضوع تحریم اسرائیل را بررسی کند
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود در پیوند با اظهارات کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید که گفته بود، ایالات متحده آمریکا از تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی در مورد اقدامات اسرائیل در نوار غزه پشتیبانی نمی کند و بر این باور است، که این دادگاه در این زمینه صلاحیت ندارد، نوشت: "این رویکرد نشان دهنده اختلال روانی و هویت پریشی راهبردیست های کاخ سفید است، همین احساس خودسرانگی مطلق و خود را مجاز به هر کاری دانستن منجر به پوچ بودن جمع بندی ها و ساخت های ذهنی می شود".
زاخارواو درباره ای دوگانگی برداشت ها و استانداردهای دوگانه امریکا گفت، که قضات دیوان بین المللی کیفری تحت تحریم های ایالات متحده هستند، اما "واشنگتن به طور کامل از صدور حکم های دیوان بین المللی کیفری در برابر رهبری روسیه پشتیبانی کرد، حتی اگر نگوئیم که آنها را حتی به این سو تشویق کرد".
وی تصریح کرد، که در عین حال، "نظام سیاسی آمریکا مشروعیت این ساختار را در رابطه با خود و کشورهای وابسته اش به رسمیت نمی شناسد".
پیشتر روزنامه تایمز گزارش داده بود که دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و همچنین گالانت و هرزی هالوی (رئیس ستاد ارتش اسرائیل) بخاطر اتهامات مربوط به ارتکاب جنایات جنگی اسرائیل در برابر فلسطینیان در نوار غزه است.
نتانیاهو، در اظهار نظر در مورد این اطلاعات، گفت که او اجازه نمی دهد که هیچ تلاشی از سوی دیوان کیفری بین المللی برای "تضعیف حق مسلم اسرائیل برای دفاع از خود" انجام شود. وی همچنین از احتمال صدور حکم بازداشت برای مقامات و پرسنل نظامی اسرائیل ابراز نگرانی کرد و افزود که این "سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала