تانک های امریکایی در اروپا

© AP Photo / Mindaugas Kulbisتانک های امریکایی در اروپا
تانک های امریکایی در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ناتو از فضای الارم، با وجود رعایت رژیم اتش بس در دنبس، حمایت میکنند.

در اروپا برای اولین بار مانورهای موسوم به «خیز نجایبانه» اغاز شده اند. این اولین تمرینات گروپ متحد اوپراتیفی امادگی بلند محاربوی VJTF می باشند که «در پاسخ به چلنج های نو امنیتی در سرحدات جنوبی و شرقی ناتو ایجاد شده اند».

در اعلامیه ناتو اشاره شده که بخش اول مانورها از تاریخ ۱ تا ۱۰ اپریل صورت می گیرد. در چارچوب تمرینات نیروهای VJTF برای اولین بار اجرای اضطراری اوامر راجع به استقرار صورت خواهد گرفت و رهبری نظامی ناتو میتواند موفقیت ها و نواقص مرحله ابتدایی ایجاد نیروها را تعیین نماید. در باره اینکه تمرینات در کجا صورت خواهند گرفت و در ان کدام کشورهای شرکت خواهند کرد، خبر داده نشده است. ولی معلوم است که بخش دومی تمرینات «خیز نجایبانه» در ماه جون در پولیگون «زاگان» در غرب پولند صورت خواهد گرفت.

باید گفت که در پولند تمرینات سه هفته یی با شرکت طیارات تهاجمی A-10 تنربولت، طیارات ترانسپورتی C-130  هیرکولیس و ۱۵۰ پیلوت نیروهای هوایی امریکا ادامه دارند. طبق خبر رادیوی پولند، اموزش پرواز و نشست انها در روی سطح بوته زار و مرغه زار دارای مقیاس محدود پیشبینی شده است.

به این ترتیب در تمام اطراف ناتو چنین فعالیت ها دوام دارند. به تعقیب مانور پیاده شدن تانک های امریکایی در اطراف بالتیک در چارچوب عملیات وسیع «قاطعیت اتلانتیک» دو تمرین دیگر با شرکت هشت صد نظامی امریکا، بلغاریا و رومانیه تحقق می یابد. مجموعاً در برنامه «قاطعیت اتلانتیک» ۱۸ عملیات پیشبینی شده اند. این امر مستثنی شده نمی تواند که بصورت غیرعلنی این تمرینات اوکراین را که عضو ناتو نمی باشد، نیز احتوا خواهد کرد. همین اکنون معلوم است که در پولیگون یاورین در ولایت لووف در تاریخ ۲۰ اپریل تمرینات با شرکت ۲۹۰ نظامی کندک ۱۷۳ دیسانت هوایی و ۹۰۰ سرباز قطعات گارد ملی اوکراین اغاز خواهند شد.

به تعقیب ان تمرینات ناتو در چک با جلب نظامیان امریکایی، مجارستانی، لیتوانیایی و سلواکی اغاز میشوند این تمرینات از تاریخ ۲۲ جون تا ۳ جولای با اتش راکت های زمین به هوا با تمثیل حمله هوایی بر کشور — عضو ناتو برگزار میگردند. ولی بزرگترین عملیات ناتو بنام «سه شاخه سریع» در خزان اماده میشوند. در ان از تاریخ ۲۱ اکتوبر تا ۶ نوامبر بکاربرد قطعات ۳۵ هزار نفری در نظر می باشد.

شرکت فعال نظامیان امریکایی در این تمرینات جالب توجه می باشد. برعلاوه انها، در تمرینات استونیا، لاتویا، لیتوانیا، پولند، رومانیه و بلغاریه فعالانه شرکت می ورزند.

فعالیت ناتو، قاعده تاً به بهانه بحران اوکراین و فعالیت های مسکو تبرئه میگردد. از تهدید نام نهاد روسیه وسیعاً در سیاست داخلی کشورهای عضو پیمان استفاده میشود. ولی، ینیس ستولتینبیرگ سرمنشی ناتو طی سخنرانی روز دوشنبه در پارلمان اروپایی با اعتراف بسیار نادر صادقانه تائید کرد که روسیه در لحظه کنونی برای کشورهای عضو ناتو تهدید را به بار نمی اورد. او موضعگیری پیمان را با عدم توافق با تلاش های مسکو جهت احیای سیستم ساحات نفوذ در جهان توضیح کرد. در این باره اژانسdpa  خبر داد. گیرهارد شریودر صدراعظم اسبق المان در سخنرانی خود در مصاحبه با مجله شپیگل خاطرنشان ساخت که "هیچکس، منجمله در روسیه را نمی شناسد که تا حدی دیوانه باشد، تا تمامیت ارضی پولند و یا دول بالتیک را تحت سوال قرار دهد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала