داعشی ها کلیسای آشوری در ولایت الحسکه منفجر کردند

© Flickr / Global Panoramaپرچم داعش
پرچم داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
العالم - انجمن حقوق بشر آشوری ها اعلام کرد که تروریست های داعش، کلیسای یکی از مناطقِ آشوریِ ولایت الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه را منفجر کردند.

طبق گزارش آژانس خبری شبکه العالم، این انجمن با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که سازمان تروریستی داعش، ساعت 9 صبح امروز یکشنبه، که مصادف با عید پاک مسیحیان است، کلیسای "السیده العذراء" را در منطقه تل نصری منفجر کرد.

ناظرین حقوق بشر سوری نیز از شنیدن صدای انفجار از داخل کلیسا خبر داد و تاکید کرد که عناصر داعش، بخشی از کلیسا را به آتش کشیدند و از ستون های آن دود به آسمان بلند شد.

سازمان تروریستی داعش، پیش از این در 23 فبروری، با حمله به منطقه الخابور که شامل 35 محله آشوری است، 14 محله را تسخیر کرد که یکی از آن ها تل نصری بود.

عناصر داعش، پس از تسلط بر این منطقه، 220 آشوری را گروگان گرفتند که 212 تن از آنان هنوز نزد داعش هستند. این مساله سبب فرار ساکنان آشوری از منطقه شد.

"اسامه ادوار" مدیر انجمن حقوق بشر آشوری در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: در زمان حاضر، این منطقه کاملا خالی از ساکنان اصلی است. ساکنان این منطقه، در روز هفتم مارچ، در پی تسلط داعش بر آن، خانه های خود را ترک و فرار کردند. عناصر داعش نیز کلیسای این منطقه را که در سال 2004 ساخته شده بود، به پایگاهی نظامی برای خود تبدیل کرد.

ادوار با تاکید بر این که عناصر داعش، از زمان تسلط بر منطقه الخابور، روستاها و ناحیه های مختلف آن را غارت کرد، خاطر نشان کرد: این چهارمین کلیسای منطقه الخابور است که داعش منفجر می نماید.

شمار زیادی از مسیحی های سوریای، در منطقه الخابور و ولایت الحسکه زندگی می کنند و در زمان حاضر تعداد زیادی از آنان، به سبب اشغال مناطق شان توسط داعش، آواره شده اند…

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала