لغو تحریمات روسیه به اجرائی توافقات مینسک ارتباط دارد

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر Banderas de la UE y Rusia (archivo)
Banderas de la UE y Rusia (archivo) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
.سیاستمداران غرب معتقد هستند که لغو تحریمات از روسیه وابسته به اجرای توافقات مینسک است.

اما اگر کیف از توافقات سرکشی نماید، آنوقت چه باید کرد؟ سیاستمداران غرب هیچ واکنشی نسبت به نقض توافقات مینسک توسط مقامات اوکراین نشان نمی دهند، اما دایما انگشت اتهام را به سوی روسیه می گیرند.

بلاخره اتحادیه اروپا متوجه شده است که کیف در اجرای توافقات مزاحمت میکند. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می گوید که در مراکز کشورهای اروپایی ناخواسته اذعان دارند که موانع اصلی برای انجام توافقات مینسک را مقامات اوکراین ایجاد می کند. حتی پاریس هم کیف را به عدم عملی نمودن تعهداتش در حل صلح آمیز اختلافات دانباس سرزنش می کند.

قانون وضعیت خاص در اوکراین سر و ته شده است و آنچه که امروز می بینیم با توافقات مینسک مغایرت دارد. اجرای فقرات این توافق نامه به تأخیر افتاده است که یکی از آنها آتش بس بود. گلب کورنیلوف مدیر بنیاد نووراسیا و دانباس «خودی ها را کنار نمی گذاریم» در این رابطه می گوید:

«مذاکرات مینسک تا حدی برای دانباس صلح را همراه داشت، اما نقاط پرتنش چون میدان هوائی دانتسک و ماریوپول آرام نشده اند. یا امریکا این نوع سیاست را پیش می برد و یا اینکه سفیر آمریکا این کار را می کند. هر روز به پاروشنکو زنگ می زنند و می گویند: «خوب، پتیه، چه خبر است؟ ما تو را به سادگی به این مقام نرساندیم، حالا باید مبارزه کنی». یک اصطلاحی در زبان امروز هست که می گوید: «امریکا تا آخرین اوکراینی زنده با روسیه مبارزه می کند». آنها برای این کار پول, ضمانت و اسلحه از امریکا می گیرند».

کیف باید در مساله آتش بس کمی عقب نشینی کند، زیرا به خوبی می فهمد که بحران اوکراین راه حل نظامی ندارد. شرکت رهبران فرانسه و آلمان در مذاکرات مینسک نیز نقش خود را ایفا کردند. استانیسلاو بیشوک تحلیل گر سیاسی می گوید:

«با وصف که غرب که از کیف حمایت می کند، اما ائتلاف شان واحد نیست. امریکا با وجود درگیری نظامی در حوالی اروپا احساس راحتی می کند، اما اروپا ترجیح می دهد که اوکراین آرام باشد. به همین خاطر کاملا واضح است که شرکای اروپای نقشی مثبت در خاموش کردن آتش و یا حتی آرام کردن درگیری ها خواهند داشت. توطئه های نظامی از طرف نیروهای اوکراینی نیز برای این است که شرکای بین المللی به اوکراین بار دیگر پول وام قرضه را تخصیص دهند. این کار تا حد زیادی یک بازی است. ما از طرف خود توافقات صورت گرفته برای آتش بس را اجرا می کنیم، چرا شما اعتباری که صحبت شده را به ما نمی دهید؟».

اگر اوکراین در آینده نزدیک حمایت مالی نشود، اقتصاد آن به زودی دچار ورشکستی می شود. حتی سیاستمداران اوکراین نیز این مساله را خوب درک میکنند. به همین خاطر هر دستوری که غرب بدهد, آنرا عملی می کنند تا ترانش جدید پول را بگیرند.

چیزیکه مربوط به اتهامات روسیه و وضع تحریمات میشود, این همه بهانه برای تحریمات علیه روسیه میباشد. رئیس جمهور پوتین معتقد است که اگر این اقدامات نبود، واشنگتن راه دیگری را پیدا می کرد تا امکانات در حال رشد روسیه و تاثیر گذاری آن را محدود کند. به همین خاطر طرح امریکا در اوکراین تا کنون ادامه دارد. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала