هئیتی از چین برای بررسی مصرف دو میلیون یوان به کابل آمده است

© AP Photo / Vincent Yuیوان
یوان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بررسی مصرف دو میلیون یوان در افغانستان

به گزراش رسانه های افغانی هیئتی از متخصصان چینای به کابل آمده تا در مورد چگونگی مصرف دو میلیارد یوان این کشور که در سفر محمد اشرف غنی در ماه اکتوبر سال 2014 به پکن تعهد کمک آن داده شد، با جانب افغانستان گفتگو کند.
نخستین جلسه هیئت متخصصان چین روز گذشته در وزارت امور خارجه افغانستان در حالیکه حکمت کرزی، معین سیاسی این وزارت، دینگ زیجون سفیر چین در کابل و اعضای هیئت اعزامی چین حاضر بودند، آغاز شد.
وزارت امور خارجه کشور با انتشار اعلامیه ای گفته است که دو طرف در این جلسه در مورد اولویت های دولت افغانستان که پول کمکی چین در آن مصرف شود، صحبت کرده اند.
.جانب افغانستان طرح های مشخصی به اعضای هیئت اعزامی داده و از انها خواسته است که افغانستان را در راه اندازی این پروژه ها کمک مالی کند.پروژه آب آشامیدنی شهر کابل با ایجاد بند روی دریای میدان وردک، پروژه خط آهن به طول 75 کیومتر که میدان هوایی هرات را به ولسوالی غوریان این ولایت و سپس به ایران و اروپا وصل می کند و مطالعه تخنیکی و اقتصادی خط آهن هرات شیرخان بندر در ولایت قندوز با طول 1105 کیلومتر که افغانستان، ایران، تاجکستان، قرغیزستان و چین را با هم وصل می کند، بسته پشنهادی افغانستان به متخصصان چینی است.
دینگ زیجون، سفیر چین در کابل اما گفته است که راه اندازی این پروژه ها با مقدار پول وعده شده پکن همخوانی ندارد.اقای زیجون به جانب افغانستان گفته است که این پروژه ها پر مصرف و بسیار بزرگ هستند.همزمان وزارت امور خارجه کشور اعلام کرده است که متخصصان دو کشور برای راه اندازی این پروژه ها باهم مشوره می کنند تا یک راه حل مناسبت را پیدا کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала