فارین پالیسی: پوتین به وضع نمودن تحریمات نو علیه ایران اجازه نخواهد داد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به تحریمات نو علیه ایران اجازه داده نخواهد شد

ولادیمیر پوتین به غرب اجازه وضع نمودن اقدامات علیه ایران که واردات تسلیحاتی علیه این کشور را محدود سازند، نخواهد داد. این مطلب را مجله Foreign Policy نوشته است.

مجله امریکایی خبر داد: "شاید، در وریانت نهایی فیصله نامه (شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره پروگرام اتمی — تبصره مدیریت مسوول) برخی محدودیت ها بر واردات تسلیحات به ایران درج گردند. ولی، با درنظرداشت تلاش روسیه جهت فروش سلاح به تهران و موجودیت حق ویتوی مسکو در شورای امنیت، پوتین میتواند به تصویب چنین اقدامات اجازه ندهد".

در روز دوشنبه دفتر مطبوعاتی کرملن خبر داد که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین فرمان را امضا کرده که ممنوعیت وضع شده در سال ۲۰۱۰ بر صدور سیستم های راکتی دفاع هوایی С-300  به ایران را لغو می سازد.

بر خبر راجع به لغو ممنوعیت بر صدور С-300 به ایران ماری هارف نماینده وزارت خارجه امریکا تبصره نموده است.

او اعلام داشت: " ما عقیده نداریم که برای روسیه این کار در حال حاضر گام سازنده باشد". او در عین حال افزود که گمان نمی رود که این کار بر مذاکرات راجع به پروگرام اتمی ایران تائثیر بجا بگذارد. شش گانه میانجی گران و ایران قصد دارند موافقت نامه جامع را تا تاریخ ۳۰ جون تکمیل نمایند.

مجله Foreign Policy اشاره میکند که رفع ممنوعیت ثابت می سازد که مسکو ازادی عمل بیشتر در مورد صدور تسلیحات به ایران در اینده انتظار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала