روسیه نوع جدید مواد سوخت اتمی را تولید میکند

© Sputnik / A. Solomonov /  مراجعه به بانک تصاویر استیشن اتمی
استیشن اتمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی کرینکو رئیس شرکت سهامی "روس اتم" روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ایتار تاس گفت: روسیه آماده است نوع جدید مواد سوخت اتمی را تولید کند

این یک نوع مواد سوخت دیزاین غربی است و از آن می توان در ریآکتور های ساخت کشور های خارجی استفاده کرد. این امر به واحد های روسی امکان آنر مساهد خواهد ساخت تا در رقابت برای تحویل مواد سوخت به استیشن های اتمی سراسر جهان سهم بگیرد.

بنا به آخرین پیشبینی های British Petroleum بی پی " رشد بازار انرژتیک تا سال 2035  ده ها فیصد بازار پیوسته در دست انرژتیک اتمی باقی خواهد ماند. این وضعیت به معنی حفظ رقابت سخت در تحویل تجهیزات هسته ای خاص برای استیشن ها و فروش مواد سوخت هسته ای میان عمده تحویل دهندگان است. آنها برعلاوه شرکت سهامی روس اتم روسیه، آروا فرانسه و شرکت جاپانی- آمریکایی و چند شرکت چینی و کوریای جنوبی میباشند. فعلاً روسیه 17 % بازار جهانی مواد سوخت اتمی استیشن ها  را اشغال نموده و نیازمندی های مربوطه 78 ریآکتور روسیه و 14 کشور دیگر را رفع می کند. ایران، فنلند، بلغاریا، مجارستان،اسلواکی، چک، اوکراین، ارمنستان و چین از جمله مشتریان روسیه میباشند. حجم سالانه فروش  این محصول از یک میلیارد دالر تجاوز می کند. امروزه همانا بازار سوخت هسته ای به یکی از با رقابت ترین بازار های انرژی اتمی تبدیل می شود.

اصل مطلب این است که مواد سوخت اتمی کنونی یک فراورده منحصر بفرد و تکمیل شده از نظر تکنالوژی است. قاعدتا از آن می توان در ریآکتور ساخت کشور تولید کننده اش استفاده کرد. پوشیده نیست که اکنون "توشیبا- وستینگ هاوس" سعی دارد جای مواد سوخت روس اتم روسیه را در بازار های چک و اوکراین تنگ کند. روس اتم به نوبه خود تحویل فراورده سوختی خود به شکل غربی را به بازار جهانی آغاز می کند. این مواد سوخت را می توان با موفقیت در ریآکتور های ساخته شده بوسیله دیگر شرکت ها بکار برد. سرگئی کرینکو به ایتار تاس گفت: "ما برای تدوین تکنالوژی مواد سوخت اتمی مطابق دیزاین غربی وقت زیادی صرف کردیم. این اقدام درستی است تا  در عرصه مواد سوخت هسته ای مسایلی مانند کشور های چک و اوکراین بروز نکنند هنگامی که در آنجا سعی کردند بدون تکمیل های لازم،  فراورده های ساخت تحویل دهنده دیگر را نصب کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала