حزب صالح ختم جنگ در یمن را پیروزی دیپلوماسی روسیه و ایران میداند

© AFP 2023 / Fayez Nureldineختم جنگ در یمن
ختم جنگ در یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیدگاه در باره ختم جنگ در یمن

احمد ال صوفی عضو کمیته عمومی کانگرس سراسری مردمی حزب عمده یمن به خبرگزاری «ریا نووستی» اعلام داشت که ختم عملیات جننگی در یمن به پیروزی دیپلوماسی روسیه و ایران مبدل گشت.

© Sputnikحزب صالح ختم جنگ در یمن را پیروزی دیپلوماسی روسیه و ایران میداند
حزب صالح ختم جنگ در یمن را پیروزی دیپلوماسی روسیه و ایران میداند - اسپوتنیک افغانستان
حزب صالح ختم جنگ در یمن را پیروزی دیپلوماسی روسیه و ایران میداند

ایتلاف کشورهای عربی شام روز سه شنبه راجع به ختم عملیات «طوفان قاطعیت» در یمن و اغاز عملیات نو در نیمه شب بنام «احیای امید» اعلام داشت. وظیفه ان احیای پروسه سیاسی، مبارزه با تروریزم و مقابله با فعالیت نظامی حوثیان می باشد. عملیات بر ضد حوثیان که عمده تاً طرفداران علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن به انها پیوسته بودند، پیش برده میشد. ایتلاف عربی سعی میکرد انها را به بازگرداندن قدرت به رئیس جمهور قانونی عبدالربو منصور هادی که انها او را از قدرت برکنار ساخته بودند، مجبور سازند.

عضو بلند پایه حزب که صالح رهبر ان می باشد، اعلام داشت: " قطع تجاوز علیه یمن پیروزی دیپلوماسی روسیه و ایران و همچنان مردم یمن می باشد".

سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه اعلام داشت که مسکو از اقدامات ایتلاف بین المللی که فعالیت های را علیه حوثیان در یمن بدون مشوره با شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ کرد، ناامید شده است. به گفته موصوف، چنین فعالیت ها هیچگونه اساس حقوقی — بین المللی ندارد و ایتلاف در عین حال با تاریخ گذشته به شورای امنیت مراجعه کرد و تائید انچه که انها اغاز کرده بودند، درخواست نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала