در امریکا اعتراضات علیه بی رحمی پولیس ادامه دارند

© AP Photo / Alex Brandonاعتراضات علیه بی رحمی پولیس در امریکا
اعتراضات علیه بی رحمی پولیس در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستمگری پولیس در امریکا

در شهر بالتیمور امریکا برای سومین روز متواتر فعالیت های اعتراضیه به ارتباط قتل سیاه پوست ۲۵ساله امریکایی که پولیس بازداشت نموده بود، ادامه دارند. تظاهرکنندگان راه پیمایی را تا عمارت اداره پولیس شهر انجام داده و شعارهای «عدالت وجود ندارد، صلح نیست!» و «زندگی سیاه پوست نیز اهمیت دار!» سر میدادند. فریدی گری در تاریخ ۱۹ اپریل، یک هفته بعد از بازداشت جان داد. در نوار ویدیویی دیده میشود که گری را چگونه به پاه ایستاده میکنند و به سوی مینی بس می کشانند. بعداً یکی از پولیسان که گری را بازداشت نموده بود، اعلام داشت، که صدمات مرد ۸۰ فیصد در ناحیه ستون فقرات گردن پاره بودند. گری را به شفاخانه انتقال دادند و بعد از عملیات در حالت کوما قرار گرفت. جیسون داونس وکیل مدافع خانواده فریدی گری به تلویزیون Russia Today معلومات داد: "ما برعلاوه میدانیم که قبل از ان که او را پولیس بصورت غیرقانونی بازداشت نمود، گری جوان ۲۵ ساله صحتمند بود. بعد از بازداشت غیرقانونی، او در ناحیه ستون فقرات صدمه سنگین برداشت که در نتیجه ان جان داد".
بیشتر از همه این واقعیت سوال برانگیز است که فریدی در جوار ماموریت پولیس بازداشت شده بود. ولی از لحظه بازداشت او تا انتقال به شفاخانه در امبولانس ۴۰ دقیقه سپری گردید. حقوق دان جیسون داونس میگوید: ماموریت پولیس باید به این پرسش پاسخ بگوید و این خاصتاً به افسران مربوط میگردد که در بازداشت شرکت ورزیده بود. یک سوال دیگر نیز وجود دارد که پاسخ را مطالبه میکند. اگر فریدی گری، طوریکه پولیس میگوید، در باره اوردن اله تنفس درخواست نموده بود، پس چرا به او کمک طبی فوری صورت نگرفته بود؟ این کار را باید فوراً انجام میدادند. چرا چنین مدت زمان زیادی سپری شده است؟".
این فاجعه باعث خشم زیادی باشندگان بالتیمور گردیده که فریدی بصورت غیرقانونی بازداشت شده بود و با او برخورد بی رحمانه نموده اند.
وکیل مدافع داونس در اخیر گفت: " این حقیقت دارد. بین باشندگان بالتیمور و پولیس از مدتها قبل بی اعتمادی وجود دارد. مرگز فریدی گری پاسخ به این سوال است که چرا مردان جوان سیاه پوست هنگام دیدن پولیس می گریزند. اگر شما نگریزید، پس میتوانید صدمه بینید".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала