فعالیت اجنت های روسی بریتانیا را نگران ساخته است

© Flickr / Lee Morleyاستخبارت بریتانیا
استخبارت بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به کارمندان سازمان استخباراتی MI6 انگلستان امر گردیده است حین که جاسوس روسی با ایشان به تماس میگردد, چطور باید رفتار کنند.

روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس نوشت: مقام های بلند پایه سرویس ویژه بریتانیا معتقد اند که کارمندان سازمان استخباراتی MI6 و اعضای خانواده هایشان می توانند هدف اجنت های ولادیمیر پوتین قرار گیرند که جویای اشکال جدید دسترسی به اطلاعات محرمانه می باشند.

در سند داخلی این سرویس گفته شده که جاسوسان روسی تلاش خواهند کرد آنها را بکار گماشته و به جاسوس دوجانبه تبدیل کنند. در میان هدف های "درجه یک" سرویس های ویژه روسیه فعالیت با کارمندان برحال و اسبق استخبارات بریتانیا استند. MI6 هراس دارد که ماموران روسی با حیله و فریب از فشار به کارمندان و خویشاوندانشان گرفته تا دادن رشوه و استفاده از جاسوسان زن غرض جهت کسب اطلاع از مردان فریفته استفاده خواهند کرد.

ادعا شده که این مساله خطر جدی واقعی به امنیت بریتانیا است و از ماموران دعوت شده هر دفعه ی که جاسوسان خارجی تلاش کنند با آنها تماس برقرار کنند, آنها از طریق تلیفون اضطراری به مرجع لازم راپور بدهند. گفته میشود: سرویس های ویژه روسیه هنوز هم فعال بوده و برای  برقراری تماس با اعضا و کارمندان سابق دولت ملکه انگلستان سعی و کوشش می کنند.

این مدرک همچنین به کارمندان سابق مرجع دستور می دهد که اگر عمال خارجی دست به برقراری تماس با آنها بزنند باید چطور عمل کنند. آنها در مرحله اول باید فقط این را اعتراف کنند که در وزارت خارجه در امور همبستگی کار نموره اند. سپس آنها باید "با نزاکت از برقراری تماس خودداری کرده و دقیقا بفهمانند که در اولین فرصت این مساله را به اداره امنیت وزارت خارجه در امور همبستگی اطلاع خواهند داد".

این روزنامه نوشت: فعلاً در قلمرو پادشاهی متحده تعداد ماموران روسی بیش از دوران جنگ سرد است. بنا به برخی گزارشات اکنون در انگلستان بیش از 80 جاسوس زندگی می کنند که به نفع سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه کار می نمایند.

این نشریه با نقل از یک منبع سرویس ویژه انگلستان نوشت: خطرات روسیه تقریبا هر روز بیشتر می شود. طیارت جیت، کشتی های تحت البحری و کشتی های دیگر نظامی روسیه به سرحدات ما نزدیک شده گزمه می کنند و حالا جاسوسان شان کارمندان ما را هدف قرار می دهند. اکنون ما به دوران تیره و تار جنگ سرد سابق باز گشتیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала