پوشکوف: امتناع کییف از تحقیق کشتار در اودیسه – بی شرمی سیاسی است

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر الکسی پوشکوف
الکسی پوشکوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتار سال گذشته در اودیسه

الکسی پوشکوف رئیس کمیته امور بین المللی دومای دولتی ضمن تبصره بر امتناع اوکراین از تحقیق فاجع اودیسه که سال گذشته در تاریخ دوم می رخ داد، اعلام داشت، حقوق بشر در اوکراین قربانی بی شرمی سیاسی شده اند.

قبلاً وزارت خارجه روسیه اعلام داشته بود که روسیه جامعه بین المللی را به وادارساختن کییف جهت تحقیق دقیق و بی غرضانه فاجعه در اودیسه که در تاریخ ۲ ماه می سال ۲۰۱۴ رخ داد و به محاکمه کشاندن مقصرین دعوت میکند، چون مقامات کییف تا به حال «اقدامات محسوس» در این جهت اتخاذ نکرده است. در این باره در وزارت خارجه روسیه در روز جمعه اعلام داشتند.

در اعلامیه وزارت خارجه روسیه گفته شده: " در تاریخ دوم می یک سال از لحظه یکی از فاجعه بارترین صحنه ها در منازعه داخلی اوکراین تکمیل میگردد — ناسیونالیستان پیروان باندیرا مردم  بی سلاح در عمارت اتحادیه های مسلکی در اودیسه به اتش کشیدند. در نتیجه این عمل وحشیانه دهشت افگنانه ده ها نفر کشته شدند که تمام قصور انها فقط این بود که انها بصورت علنی موضعگیری وطنی شان را در مورد کودتای ضدقانونی دولتی که در کییف در ماه فبروی سال ۲۰۱۴ صورت گرفت و خودسری افراطیون ناسیونالیست در اوکراین، اظهار میداشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала