هوشداری ایران به کشور های ائتلاف عربی

© AP Photo / Ronald Zakایران
ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران به هیچ کس اجازه نمیدهد که امنیت مشترک ما را با اقدامات ماجراجویانه به بازی بگیرن

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران اظهار کرد که ایران به کسی اجازه نمیدهد تا امنیت مشترک ما را با اقدامات ماجراجویانه به بازی بگیرند". معاون وزیر امور خارجه تأکید کرد: "زمان برای این اقدامات ماجراجویانه به پایان رسیده است و همه باید به امنیت منطقه و ایفای نقش سازنده بیندیشند". وی افزود: تهران از "گفتگوی یمنی ــ یمنی"، در مکان مورد توافق همه گروه‌های داخلی حمایت می‌کند و هرگونه مداخله خارجی در این کشور را مردود می‌داند.

امیرعبداللهیان با بیان "امنیت یمن را امنیت منطقه و ایران می‌دانیم،" هشدار داد: " به هیچ کسی اجازه داده نمی شود تا امنیت مشترک ما را با اقدامات ماجراجویانه به بازی بگیرند".

پیشتر نیز محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اظهار کرد که وضعیت انسانی در یمن فجیع است. از تاریخ 26 مارچ تا به حال کشورهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن با حوثی ها در جنگ هستند. این مساله باعث انتقاد جامعه بین الملل شده است. در نتیجه حملات هوایی به شهرهای مختلف کشور طبق آمار رسمی بیش از 1200تن جان خود را از دست داده اند  و چندین هزار نفر هم مجروح و پناهنده شده اند. در کشور تمام زیرساخت ها از بین رفته و مردم به کمک های بشردوستانه نیاز شدیدی دارند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала