شکست گارد شاهی عربستان در یمن

© AP Photo / Yassir Hassanیمن
یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تلاش نیروهای گارد پادشاهی عربستان در بازپس گیری پایگاه نظامی المناره در مرز با شکست مواجه شد.

طبق گزارش آژانس خبری شبکه العالم، برخی منابع صحرای وابسته به آژانس خبری العالم از شکست نیروهای گارد پادشاهی عربستان در بازپس گیری پایگاه نظامی المناره در مرز با صعده خبر دادند که از 15 روز پیش به دست مبارزان قبیله همدان بن زید افتاده بود.

درگیری های شدید در المکلا، القلوعه و اطراف دارسعد  در عدن همچنان ادامه دارد و ده ها نفر از عناصر مسلح به هلاکت رسیده اند.

برخی منابع محلی تاکید کردند که طیارات عربستانی بیش از 150 حمله به محله های شهر عدن انجام دادند که به تخریب گسترده به ویژه در مناطق خور مکسر و جزیره العمال انجامید.

نیروهای امنیتی یمن توانستند محموله های بزرگی از سلاح و تجهیزات جنگی در لحج واقع در جنوب غرب کشور را ضبط و مصادره کردند. طیارات سعودی، این سلاح ها را از طریق پراشوت برای عناصر تکفیری پرتاب کردند، اما نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی توانستند آنها را ضبط و مصادره کنند. این محموله ها شامل مقادیر زیادی سلاح های سبک و متوسط و ذخایر و مهمات و مواد منفجره است.

از سوی دیگر برخی عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی القاعده، بانک بازسازی و توسعه یمن را در استان تعز در مرکز یمن غارت کردند.

یک منبع محلی توضیح داد که عناصر مسلح بانک بازسازی و توسعه را با حمایت و پشتیبانی شبه نظامیان حزب الاصلاح که همدست سعودی ها هستند، منفجر کردند. عناصر مسلح تمام محتویات و اموال بانک از جمله تجهیزات و کامپیوترها را غارت نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала