رئیس جمهور پوتین: ۱۵ سال بر سر قدرت

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور ولادیمیر پوتین
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زمامداری ۱۵ ساله پوتین

 

نیم از دوره سوم ریاست جمهوری  ولادیمیر پوتین سپری شده و در تاریخ ۷ می ۱۵ سال از روز اغاز دوره اول ریاست جمهوری موصوف تکمیل میگردد.

سیاست دانان و نمایندگان پارلمان اظهار میدارند که او طی سه سال دوره کنونی ریاست جمهوری با چلنج های عظیمی مواجه گردیده، در سیاست خارجی از خود پایداری نشان داده و به مشی اجتماعی وفادار باقی مانده است. انها این امر را مستثنی نمی سازند که پوتین برای دوره نو در سال ۲۰۱۸ خود را نامزد خواهد ساخت.

فرانتس کلینتسیویچ معاون اول فرکسیون «روسیه متحد» عقیده دارد که ظهور پدیده پوتین به پاسخ حرفوی به انتظارات ملت از حاکمیت مبدل گشت. انگاه، در اوایل قرن XXI ، این قبل از همه به معنی مبارزه با کاپیتالیزم الیگارشی و بازگرداندن دولت به عرصه اجتماعی بود. عین عوامل در اساس پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۴ و خاصتاً در سال ۲۰۱۲ قرار داشتند. سمتگیری عمده دوره کنونی ریاست جمهوری را او اصلاح سازی مناسبات بین حکومت و جامعه خواند و به مثابه مثال قانون ممنوع ساختن داشتن حسابات خارجی و اوراق بهادار به کارمندان دولت و کنترول بر عواید، مبارزه با فساد یاداوری نمود.

میخائیل ریمیزوف رئیس انستیتوت ستراتیژی ملی اظهار داشت که دوره سوم ریاست جمهوری پوتین از نقطه نظر حوادث غنی است که همه را وادار می سازد که به موجودیت تجربه که اوضاع را در کشور کنترول میکند، نسبت به تحولات به خاطر تحولات بیشتر ارزش داده شود.

به گفته موصوف، در اوضاع پیچیده بین المللی به ارتباط حوادث در اوکراین حکومت که تجربه دارد و موفق ثابت شده، واضحاً، از اولویت برخوردار می باشد.

به گفته ولادیمیرسلاتینوف پروفیسور اکادمی اقتصاد ملی و خدمات دولتی مربوط ریاست جمهوری، پوتین حالا در وضعیت بیسار خوب فکری و جسمانی قرار دارد و با وجود کار طولانی در پست های رهبری، او را نباید با رهبران شوروی مقایسه کرد.

کارشناس گفت: " انچه که با اوکراین رخ داد، بدون شک، او را تکان داد و فکر میکنم که ان مساعی شخصی عظیم که او به ارتباط بحران اوکراین و حوادث پیرامون کریمیه اتخاذ نمود که از او تمرکز عظیم و فعالیت زیاد مطالبه میکرد. او نمیتواند حالا از سستی کار بگیرد، او مجال این کار را ندارد که در چنین وضع کهالت قرار گیرد".

به عقیده گینادی زیوگانوف رهبر حزب کمونیست روسیه، پوتین در سیاست خارجی کشتی دولتی را به نفع منافع ملی برگرداند و سیاست هرچه بیشتر سنجیده شده پیش می برد که از حمایت مردم برخوردار می باشد.

طبق نظرسنجی فوند «اذهان عامه» ماه اپریل، ۷۶% مردم روسیه به پوتین در انتخابات اینده رای خواهند داد. سطح اعتبار رئیس دولت در بین رای دهندگان و سطح حمایت از سیاست او در بین مردم از اوایل سال ۲۰۱۴ تمام ریکاردها را شکستانده است.

کارشناسان همچنان در این مورد هم عقیده اند که برای حل طول عمر موفقانه سیاسی رئیس دولت باید مشکل تحرک کادرها را حل کند. روسیه باید از اداره دستی به سیستم عمیقتر قانونی گذار نماید که تا حد کم به عامل شخصیت طراز اول وابسته باشد. پوتین، به احتمال زیاد، خود را برای دوره نو در سال ۲۰۱۸ نامزد خواهد ساخت، چون او در حال حاضر الترناتیف شخصی ندارد.

جامعه شناسان پیشبینی میکنند که گمان نمی رود که در سال ۲۰۱۸ محبوبیت پوتین کاهش خواهد یافت، اگر چه مخالفان او وجود خواهند داشت که خواهند گفت که او مدت بسیار زیاد بر سر قدرت باقی مانده است. سیگنال ها راجع به دوره نو در سال ۲۰۱۸ قبلاً هم از طرف خود رئیس جمهور و هم از طرف اطرافیان او شنیده شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала