در حدود ده هزار خانواده افغان خانه های شان را به علت عملیات اردو علیه طالبان ترک کرده اند

© Flickr / istec iceافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اواره شدن ده هزار خانواده افغان نسبت جنگ

 

حد اقل ده هزار خانواده خانه های شان را در ولایت قندوز در استانه اغاز بزرگترین تهاجم اردوی افغان بر مواضع افراد مسلح طالبان ترک کرده اند. در این باره اژانس رویتر خبر داده است. نیروهای افغان بدون حمایت نیروهای خارجی عملیات محاربوی را پیش می برد. طوریکه خبر داده شده، عملیات محاربوی که در ان ۱۲ هزار نظامی شرکت دارند، در نیمه اول روز یکشنبه اغاز خواهد شد.

سید سرور حسینی قوماندان امنیه ولایت اعلام داشت که نیروهای حکومتی به زودی عملیات وسیع بزرگ تهاجمی بر مواضع افراد مسلح در منطقه گل تپه در ناحیه جنوبی شهر اغاز میکند. به گفته او اردو و پولیس به باشندگان منطقه وقت اضافی داده، تا انها خانه های شان را ترک کنند، از همینرو عملیات به تعویق انداخته شده اند.

طبق معلومات سازمان مواد غذایی سازمان ملل متحد، در حدود ۳۰۰ خانواده به کمک ها نیاز دارند. در این باره وحیدالله امینی نماینده سازمان خبر داد.

نیروهای ناتو و ایالات متحده، برنامه و عملیات دفاعی و همکاری خود در افغانستان به صورت رسمی در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی به اتمام رساندند. مقامات بلندپایه غربی پیش از این اعلام کرده بودند که تعداد نیروهای بین ‌المللی کمک به امنیت افغانستان در این کشور از ۱۳۹هزار نفر به ۱۲ هزار نفر کاهش می یابد. در سال  ۲۰۱۴میلادی، آمار تلفات ناشی از حملات و درگیری ها در این کشور، بالاتر از سالهای قبل بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала