در افغانستان ۱۹ نفر از جمله ۳۰ نفر اختطاف شده در ماه فبروری ازاد شده اند

© REUTERS / Stringerطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ازادی ربوده شدگان در افغانستان

اختطاف کنندگان در افغانستان در روز دوشنبه ۱۹ نفر از جمله ۳۰ نفر اختطاف شده در ماه فبروری سا روان ازاد ساختند. در این باره Khaama Press خبر داده است.

در ماه فبروری افراد مسلح بر بس در ولایت زابل افغانستان حمله نمودند و سی مسافر بس را اختطاف نمودند. این حادثه در شاهراه کابل — هرات رخ داد.

طوریکه خالقداد اکبری رئیس شورای ولایت غزنی اعلام داشت، گروگانان در منطقه جاغوری رها شده اند. عطاجان حق بیان رئیس شورای ولایت زابل که او نیز در مذاکرات ازادسازی گروگانان به مثابه میانجی شرکت داشت، تائید کرد که انها را رها کردند. او قبلاً خبر داده بود که دو تن از گروگانان در اسارت جان دادند. در حال حاضر راجع به ازادسازی اسرای باقی مانده از جمله مسافران بس مذاکرات جریان دارند.

در هفته گذشته نیروهای امنیتی افغانستان ۳۵ تن از افراد مسلح طالبان را در جریان عملیات خاص در باره ازادسازی مسافران بس از بین بردند. طوریکه اشرف نصیری والی ولایت زابل اعلام داشت، افراد مسلح در منطقه خاک ولایت از بین برده شده و ۲۵ طالب دیگر زخمی شده اند.

طوریکه Khaama Press می نویسد، جنبش طالبان اعلام داشته که در اختطاف این مردم دست ندارند. محمد محقق رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان اعلام داشته که در این اختطاف افراد مسلح گروه «دولت اسلامی» دخیل اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала