محمد اکبر اوریا: ناتو افغانستان را مانند تخته خیز استفاده نکند

© Flickr / Medien Bundeswehrناتو
ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای ناتو راجع به تمدید حضور خود در افغانستان فیصله نمودند.

قوای ناتو راجع به تمدید حضور خود در افغانستان فیصله نمودند. در این باره ینیس ستولتینبیرگ سرمنشی ناتو در پایان روز اول اجلاس ناتو در شهر انتالیا در ترکیه اعلام داشت. سرمنشی ناتو تدقیق ساخت: " حضور بعدی ما تحت رهبری ملکی صورت خواهد گرفت, نفوذ کمتری خواهد داشت. ولی ان جز نظامی نیز خواهد داشت".
با وجود وعده های زیادی غرب در باره خروج تمام نیروها و ختم طولانی ترین جنگ با شرکت امریکا و ناتو، منازعه در افغانستان همچنان در حال گسترش یافتن است و تعداد تلفات در بین مردم ملکی پیوسته افزایش می یابد.
به گفته سرمنشی ناتو، پیمان شرکت در مشوره دهی و اماده ساختن نیروهای افغان ادامه خواهد داد، تا به انها در رسیدن به خودکفایی کمک نماید. انتظار میرود که طرح پلان های بعدی حضور در جمهوری اسلامی افغانستان تا خزان سال روان تکمیل خواهد شد. ولی در افغانستان بسیاری ها در مورد این ابتکار شک و تردید دارند. محمد اکبر اوریا مبصر سیاسی و نامزد اسبق مقام ریاست جمهوری در مصاحبه با رادیو سپوتنیک دری در این باره چنین اظهار نظر نمود:

در عین حال، از طرف مقامات ترکی به مطبوعات اطلاعیه در این باره مواصلت ورزیده که ناتو تخصیص ۶۰ میلیون دالر جهت تمویل فعالیت نیروهای افغان در دوران سال های ۲۰۱۵ — ۲۰۱۷ در نظر دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала