عواقب اوکراین متوجه اروپا میشود

© Sputnik / Sergei Subbotin /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی ناریشکین
سرگی ناریشکین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناریشکین: خرابی و مرگ با جنگ در اوکراین به اروپا بازگشته است

سرگی ناریشکین، رئیس دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه اعلام کرد وقتی کشور های عضو ناتو با حمایت مستقیم آمریکا از نازی ها در کیف، جنگ داخلی را در اوکراین به راه انداختند، خرابی و مرگ به اروپا بازگشت.

ناریشکین که برای یک بازدید رسمی در کوریای جنوبی به سر می برد، ضمن اعلام این مطلب گفت:" زندگی دوباره نشان می دهد که بسیاری از درس های گذشته یا خوب اموخته نشده یا اصلا فراموش شده اند و رویدادهای فاجعه بار در یوگوسلاویا، عراق، لیبیا و سوریه حاکی از این امر است. وقتی کشور های عضو ناتو با حمایت مستقیم آمریکا با لاس زدن با نازی ها در کایف، در واقع جنگ داخلی را در اوکراین به راه انداختند، خرابی و مرگ به اروپا بازگشت".

یادآور می شود مقامات اوکراین از ماه اپریل سال گذشته عملیات نظامی در منطقه دنباس در شرق این کشور برای سرکوب ناراضیان از تغییر حکومت در کییف  به شکل کودتا را آغاز کرده اند که طبق آخرین آمار سازمان ملل در جریان آن بیش از 6 هزار نفر کشته شده اند.

مردم دنباس (متشکل از ولایات دونتسک و لوگانسک) نیروهای مسلح تشکیل داده و در برابر ارتش اوکراین مقاومت می کنند.

مساله حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگون از جمله در چارچوب گروه تماس در مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیدار سران  روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان (موسوم به گروه نورماندی) مورد بحث قرار می گیرد اما این بحران با وجود حصول توافقاتی در مینسک، پایتخت بلاروس در ماه فبروری امسال هنوزرفع نشده چون دولت اوکراین از اجرای این توافقات امتناع ورزیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала