اروپا میخواهند نظریات مختلف را بشنود

© Sputnik / Alexey Filippovسایت دری خبرگزاری"سپوتنیک"
سایت دری خبرگزاریسپوتنیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهروندان کشورهای اروپا و امریکا آماده استماع نقطه نظرات مختلف هستند

بیشتر مردم اروپا و امریکا که در نظرسنجی های آژانس آی اس ام ریسرچ در برنامه تحقیقاتی «اسپوتنیک. نقطه نظرات» شرکت داشتند، گفته اند که مایلند نقطه نظرات مختلف و از جمله نقطه نظرات رسانه های روسیه را در خصوص رویدادهای مختلف جهانی بشنوند.

سوال از این قرار بود که «چقدر تمایل دارید نقطه نظرات مختلف نسبت به رویدادهای جهانی را از زبان روسیه بشنوید». به طور متوسط 60% اروپائیان و امریکائی ها تمایل خود را ابراز کرده اند. نظرسنجی توسط آژانس مذکور برای آژانس خبری اسپوتنیک از روز 20 مارچ تا 9 اپریل سال 2015 در بریتانیا، فرانسه، آلمان، امریکا و یونان انجام گرفت. در این نظرسنجی 5001 نفر شرکت کردند که 1001 نفر از یونان بوده و متابقی از دیگر کشورها بوده اند. در این نظرسنجی افراد بر اساس جنسیت، سن و محل زندگی تفکیک می شوند.

بیشترین درخواست ها در خصوص تصویر دنیای چند قطبی در رسانه ها بوده که اهالی یونان 81% به آن تمایل نشان داده اند. در امریکا، بریتانیا و آلمان بیشتر افراد (57% در امریکا و بریتانیا و 55% در آلمان» مایل هستند نقطه نظرات رسانه های روس را در خصوص رویدادهای جهانی و انتشار این اخبار بدانند. در فرانسه نیز این آمار 49% است.

طرح «سپوتنیک. نقطه نظرات»

طرح بین المللی بررسی افکار عمومی در ماه جولای 2014 شروع به کار کرد. در این برنامه یک شرکت مطالعاتی بریتانیا به نام آی اس ام ریسرچ نیز مشارکت دارد. در چارچوب طرح «اسپوتنیک.نقطه نظرات» دایما سوالاتی طرح می شود تا افکار عمومی را در کشورهای اروپا و امریکا در خصوص مسایل مهم جهان و مسایل سیاسی بدانند.

سپوتنیک یک آژانس خبری و رادیو با هاب های اطلاعاتی و تصویری در ده ها کشور است. سپوتنیک شامل سایت ها، امواج رادیوئی آنالوگ و دیجیتال و همچنین ضمایم موبایل و صفحات اجتماعی می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала