نیروهای سوریه از پالمیرا خارج شده و افراد مسلح جهت اشغال صنایع نفتی تلاش می ورزند

© AFP 2023 / Joseph Eidشهر باتستانی پالمیرا
شهر باتستانی پالمیرا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خروج نیروهای سوریه از پالمیرا

قوماندانی سوریه نیروها را از پالمیرا خارج ساخته، تا از مخروبه های بی مانند باستانی جلوگیری نمایند.

طبق معلومات اژانس فرانس پرس، نظامیان اردوی سوریه مواضع دفاعی را در جنوب شهر افراز نموده اند. شاهراه حمص و دمشق تحت کنترول انها قرار دارد. افراد مسلح گروه «دولت اسلامی» بخش شمالی شهر پالمیرا را اشغال کرده اند. قبلاً مردم ملکی از پالمیرا تخلیه شده بودند و همچنان مجسمه ها و اثار بسیار ارزشمند باستانی نیز بیرون برده شده اند.

افراد مسلح به شهر پالمیرا در فاصله ۲۴۰ کیلومتری دمشق نفوذ کردند. جنگجویان برای تصرف شهر که نیروهای سوریه از ان دفاع میکردند، نیروهای تقویتی از شهر انبار عراق سوق نموده اند.

معمون عبدالکریم رئیس اثار عتیقه و موزیم ها از قوماندانی سوریه و جامعه بین المللی در باره دفاع از مروارید صحرای سوریه دعوت بعمل اورده بود. به گفته او در مقابل دیوارهای پالمیرا نبرد بین مدنیت و بربریت جریان دارد.

ایرینا بوکووا مدیر یونسکو در این باره که بعد از تخریب شهر باستانی نمرود و موزیم در شهر موصل اثار باستانی مربوط قرن سوم میلادی در پالمیرا با تهدید تخریب مواجه می باشند، ابراز نگرانی نموده است. او همچنان در مورد قطع فوری تمام عملیات جنگی در منطقه اثار باستانی عهد کلتوری روم بعدی دعوت بعمل اورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала