در عراق رهبر چیچین داعش از بین برده شده است

© Flickr / Global Panoramaپرچم داعش
پرچم داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبر مرگ قوماندان چیچن داعش

در عراق اصلان سیگااوری ملقب به سلمان وارییف یکی از رهبران چیچین گروه «دولت اسلامی» کشته شده است. او در روسیه به تلاش منفجرساختن عمارت پوهنتون دولتی مسکو متهم بود و او همچنان توانسته بود از زندان فرار نماید.

طوریکه یک منبع در استخبارات روسیه به "روسبالت" معلومات داد، سیگااوری در عراق یک ماه قبل کشته شده بود، ولی ماموران اوپراتیفی ثبوت های مستند این عمل، بشمول تصویر جسد او، فقط حالا دریافت کرده اند. طبق معلومات دست داشته انها، اصلان یکی از رهبری کنندگان حمله گروه «دولت اسلامی» بر کارخانه تصفیه نفت در شهر بایجی عهراق بود که در ماه اپریل سال ۲۰۱۵ صورت گرفت. طیاره بی پیلوت امریکایی بر محل ضربه وارد نموده بود که در انجا سیگااوری و دو محافظ او قرار داشتند. همه انها ذدر نتیجه جراحات جان دادند. سیگااوری در خاک عراق دفن گردیده است.

طبق معلومات ادارات استخباراتی، سیگااوری در اواخر سال ۲۰۱۲ و اوایل سال ۲۰۱۳ به گروه «دولت اسلامی» پیوست که در انجا به زودی به مدارج بلند رسید. هنگام مرگ او قوماندان جبهه داعش بود و یکی از جهات محاربوی را رهبری میکرد. منبع به اژانس گفت که سیگااوری یکی از قوماندانان بلند پایه چیچین داعش شمرده میشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала