جنایتکاران واشنگتن شایسته اعدام اند

© AP Photo / Jane Flavell Collinsجنایتکاران واشنگتنی بیشتر از سارنایف شایسته مرگ اند
جنایتکاران واشنگتنی بیشتر از سارنایف شایسته مرگ اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جوزف کلیفورد امریکائی: این امر تعجب آور نیست چون ما خشن ترین کشوری هستیم که تا کنون در این سیاره وجود داشته است.

با وجود خواست های خانواده های کشته شدگان در عمل تروریستی در بوستون برای حفظ زندگی جوهر سارنایف, محکمه امریکا او را به اعدام محکوم کرد. "جوزف کلیفورد" مفسر آمریکایی در مقاله ای در پورتال "اوپ اد نیوز" نوشت: این امر تعجب آور نیست چون ما خشن ترین کشوری هستیم که تا کنون در این سیاره وجود داشته است".

مولف این مقاله یادآوری کرده سارنایف که سه نفر را کشت به اعدام محکوم کردند در حالیکه هیچ یک از افرادی که مشغول تصفیه های نژادی بودند و سیاه پوستان را به بردگی می کشاندند محاکمه نشده بودند. امروز پولیس آمریکا سیاه پوستان کشور خود را بدون تعمق به قتل می رساند. مثلا آنها ستون فقرات فردی گری در بالتیمور را پاره کردند و یک پسر 12 ساله را در 2 ثانیه پس از آنکه از ماشین بیرون آمدند کشتند. آمریکایی ها در آخر جنگ جهانی دوم دو بار به شهر های بی دفاع بمب اتمی پرتاب کردند و به گفته مورخان نیازی به این کار نبود زیرا جاپان آماده تسلیم شوده بود و آمریکا برای توحیه ادعا کرد که می خواست جان انسانان را حفظ کند.

از این گذشته آمریکا بار ها کشور های زیادی موجود در سراسر جهان به سلاح هسته ای تهدید می کرد. تاریخ می آموزد که که این تهدید ها باید جدی گرفته شود.

آمریکا همچنین بدون دلیل و چون چرا به ویتنام تجاوز کرد و در نتیجه 57 هزار آمریکایی جان باخته در جنوب شرقی آسیا 3 میلیون نفر کشته شد. این روزنامه نگار ادامه داد: این راهپیمایی نظامی ادامه یافت و شامل عراق و افغانستان شد. با گذشت 10 سال جنگ در افغانستان و 20 سال بمبارد عراق آمریکایی ها هنوز هم نمی توانند این کشور ها را روی نقشه جغرافیه پیدا کنند و فرد معمولی آمرکایی نمی تواند توضیح دهد که چرا آمریکا در عراق یا افغانستان می جنگد. قتل در هر دو کشور ادامه دارد. بر اثر حملات ددمنشانه چندین ساله در عراق بیش از یک میلیون نفر کشته شده و تعداد تلفات افغانستان را به مشکل میتوان حساب کرد که حد اقل 21 هزار نفر از افراد بی دفاع کشته شده اند.

مولف میافزاید: سارنایف سه نفر را کشت و اعدام خواهد شد در حالیکه هیچ کس بخاطر قتل میلیون ها نفر در عراق و افغانستان به سزای اعمال خود نخواهد رسید.

این مقاله نویس ادامه داد: آمریکا در جریان هفت ماه بمبارد، لیبیا را ویران کرده و آن کشور را دچار هرج و مرج نمود و حالا سوریه را بطور منظم بمباران می کند. آمریکا از عربستان سعودی که یمن را بمباران می کند حمایت می نماید و به آن بمب های خوشه ای ممنوع شده در بیش از 100 کشور را تحویل کرد. برعلاوه آمریکا به عربستان سعودی برای هدف گرفتن کوردینات را واگزار و مواد سوخت طیارات بمب افگن آن کشور در زمان پرواز را تامین می نماید. یالات متحده امریکا از روز عمل تروریستی 11 سپتامبر تا کنون 14 کشور را بمباران کرده است. لیکن به نظر می رسد که این بمب ها و مرگ ها در مقایسه با یک بمبی که در ماراتن بوستون باعث مرگ سه نفر شد چندان اهمیت ندارد.

کلیفورد در پایان نوشت: بدین طریق هیچ چیز تعجب آوری در اعلام حکم اعدام نیست. زیرا آمریکا همانا به کار کشتن انسان اشتغال دارد. ولی اگر سارنایف بخاطر کشتن سه نفر به اعدام محکوم شده چرا فردی یافت نمی شوند که حاضر باشد جوابگوی مرگ 3 میلیون نفر در جنوب شرقی آسیا و مرگ بیش از یک میلیون نفر در عراق و بمباران 20 ساله آن کشور شود؟ چرا سارناییف را محکوم کردند و دیگران نه؟

شاید سارنایف افراد بی گناهی را کشته باشد، ولی در این صورت معلوم نیست  که تقصیر 3 میلیون نفر از ساکنان کشته شده در جنوب شرق آسیا و یک میلیون نفر در عراق و تعداد بی شمار قربانیان بی گناه در لیبیا و سوریه و افغانستان چیست؟ آمریکا 8 عروسی را  در افغانستان را بمباران کرد که در نتیجه صد ها نفر کشته شدند. کلیفورد اشاره کرد: به این خاطر باید در باره نوشته ای فکر کرد که سارنایف قبل از درستگیری در قایق گذاشت با این محتوا: "دولت آمریکا افراد بی گناه ما را می کشد. کشتار افراد بی گناه ما را متوقف کنید و ما هم متوقف می شویم". در واقع آیا میان قتل افراد بی گناه در ماراتن و عروسی تفاوت وجود دارد؟ اگر بمب ها می کشند مگر تمام اشخاص که در بمباران شرکت کردند نباید به جزائی یکسان اعمال خود  برسند؟ پاسخ این سوال معلوم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала