پوتین: بازداشت مسئولین فیفا تلاش آمریکا برای گسترش حاکمیتش بر دیگر کشورها است

© Sputnik / Alexey Nikolskyولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده هیچ ارتباطی با این قضیه ندارد، چون مسئولین فیفا اتباع آمریکا نیستند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بازداشت مسئولین فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) را که طبق درخواست امریکا صورت و سعی میورزد صلاحیت قضایی خود را به دیگر کشورها گسترش دهد، عجیب نامید.

پوتین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تحقیقات قضایی مقامات آمریکا و سوئیس ضمن بیان این مطلب گفت:" می توان فرض کرد که ممکن یک تعداد از آنها مرتکب برخی از تخلفات شده باشند. من این را نمی دانم اما بطور دقیق معلوم است که ایالات متحده هیچ ارتباطی با این قضیه ندارد، چون مسئولین فیفا اتباع آمریکا نیستند. اگر رویدادی رخ داده باشد، این رویداد در خاک آمریکا رخ نداده و ایالات متحده هیچ ارتباطی با این قضیه ندارد. این تلاش آشکار برای گسترش صلاحیت قضایی امریکا به دیگر کشورها است".

بر اساس گزارش ها، روز چهارشنبه چند تن از مسئولین ارشد فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا در شهر زوریخ سوئیس به اتهام فساد مالی و رشوه خواری بازداشت شده اند. طوری که اعلام شده، این افراد برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده به آمریکا فرستاده خواهند شد.

تسارنوالی عمومی امریکا از بزرگترین فساد مالی در فیفا طی بیست سال اخیر در رابطه بابررسی درخواست های برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، معاملات ماکیتنگ و اعطای حق پخش بازی ها خبر می دهد و بازداشت شدگان به کلاه برداری، باج گیری و پولشویی متهم شده اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала