امروز روز حافظ صلح تجلیل میگردد

© Flickr / United Nations Photoحافظ صلح ملل متحد
حافظ صلح ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز جهانی حافظ صلح

کلاه های ابی سازمان ملل متحد امروز بیش از صد هزار نفر می پوشند و ماموریت انها در ۱۶ نقطه جهان گسترش یافته است. دمیتری تیتوف دستیار سرمنشی سازمان ملل متحد در باره مسایل حفظ نظم و ارگانهای قانونیت دیپارتمنت عملیات حفظ صلح در مصاحبه با اولگا دینیسووا خبرنگار خبرگزاری «ریا نووستی» در روز حافظ صلح در تاریخ ۲۹ می در نیویارک در این باره که کار حفظ صلح از چه شروع میشود، چگونه وظایف عملیات تغییر نموده و منازعات پیچیده تر شده، چنین معلومات داد.

حفظ صلح — جز جداناپذیر فعالیت سازمان ملل متحد می باشد. این فعالیت در منشور سازمان ملل متحد نوشته نه شده، ولی در اواخر سال های ۱۹۴۰ و اوایل سال های پنجاه منشور انکشاف یافت. در حال حاضر در عملیات سازمان ملل متحد در باره حفظ صلح بیش از ۱۲۵ هزار نفر خدمت میکنند: بیش از ۹۳ هزار نظامی و ناظران نظامی، بیش از ۱۳ هزار مامور پولیس از تقریباً ۱۰۰ کشور و کارمندان ملکی که منجمله از مردم محلی استخدام شده، خدمت میکنند. با تاسف این ارقام در طول ده سال اخیر تقریباً ثابت باقی مانده که نشان دهنده وضع امور در جهان می باشد.

بعد از سال ۱۹۴۸در جهان ۶۹ عملیات حفظ صلح راه اندازی شده اند. روسیه در حال حاضر به تعداد ۶۸ نظامی، کارمند پولیس، بشمول سه زن در ۷۷ نقطه در جهان جهت شرکت در عملیات حفظ صلح توظیف نموده است. روسیه در خدمات عملیات حفظ صلح، خاصتاً در انتقالات هوایی در عراق و افغانستان جایگاه خاص داشت و عنصر مهم همکاری سه جانبه بین حکومت افغانستان، امریکا و روسیه را تشکیل میداد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала