برای حل مساله داعش بدون حکومت سوریه نمی توان کار انجام داد

© Sputnik / Mikhail Mordasov /  مراجعه به بانک تصاویر لوروف
لوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیانات لوروف در باره داعش

 

سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با برنامه« منظره بین المللی» در چینل تلویزیونی «روسیه — ۲۴»، بر  مساله داعش و مبارزه با ن تماس گرفت و گفت که حل این  مساله بدون همکاری با حکومت سوریه ممکن نیست.

لوروف گفت: ایتلاف وجود دارد، ضربات وارد اورده میشوند، همه منجمله بصورت علنی اعتراف میکنند که فقط با ضربات هوایی نمی توان بر داعش پیروز شد و در هر صورت عملیات زمینی ضروری است. من نمی بینم که چگونه میتوان بدون حکومت سوریه این کار انجام خواهد شد. اردوی عراق، منجمله دسته های ایجاد شده نو شیعیان و کردان فعالیت های شان را هماهنگ می سازند و سعی می ورزند شهرها و اراضی را بازپس بگیرند که تحت سلطه «دولت اسلامی» قرار گرفته اند. معتقدم که حکومت سوریه اماده است به عین ترتیب عمل نماید.

از همینرو هنگام مذاکرات ما با جان کری موضوع اولی صحبت ما این بود که برای مبارزه موثر با تهدید تروریستی باید مشی واحد ترتیب شود. این مشی نه تنها به خاطر حل و فصل منازعه سوریه و عراق شکل عمل اختیار کند، بلکه برای تمام منطقه و  در هر جای که خطر تروریستان «دولت اسلامی» موجود باششد، تنظیم گردد. این را هم نباید از یاد برد که یک عده تروریستان به «دولت اسلامی» که اعلان خلافت نموده، بعیت کرده اند.

در سال ۲۰۱۴ توسعه «دولت اسلامی» یک مشکل مهم بین المللی بود و در همین سال افراد مسلح «دولت اسلامی» بسیاری مناطق سوریه و عراق را تحت سلطه خود دراوردند. طبق گزارش ادارات استخباراتی امریکا، این گروه تا سی هزار نفر مسلح دارد و در مناطق اشغالی خلافت اسلامی اعلام نموده است. جبهه متحد مبارزه علیه گروه «دولت اسلامی» وجود ندارد. نیروهای مسلح سوریه و عراق علیه این گروه می جنگند. نیروهای هوایی ایتلاف بین المللی فقط بمبارد میکنند. کردان سوریه و عراق نیز بر ضد این گروه می جنگند. در نتیجه این جنگ ها هزاران نفر از بین رفته و صدها هزار نفر به مهاجرت مجبور شده و تعداد زیادی از طرف گروه دولت اسلامی به گروگان گرفته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала