در مصر شبکه زیرزمینی اسلامگرایان که توطیه می چیدند، خنثی شده است

© AP Photo / Manu Brabo/Filesدر مصر شبکه زیرزمینی اسلامگرایان که توطیه می چیدند، خنثی شده است
در مصر شبکه زیرزمینی اسلامگرایان که توطیه می چیدند، خنثی شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خنثی شدن شبکه زیرزمینی اسلامگرایان در مصر

وزارت داخله مصر راجع به نابودساختن شبکه زیرزمینی، مربوط به جمیعت ممنوعه "اخوان المسلمین" که در کشور سازمان تروریستی شناخته شده، خبر داده است. در این باره در روز دوم جون پارتل خبری المصری الیوم خبر داده است.

طبق معلومات وزارت، فعالین شبکه زیرزمینی اسلامگراین به منظور فعالیت های خصمانه علیه دولت و موسسات ان معلومات جمع اوری میکرد. در جمله اهداف احتمالی اردو، پولیس، ارگان های قضایی، ژورنالیستان، شخصیت های مشهور سیاسی و اجتماعی شامل بودند.

به اساس معلومات وزارت داخله مصر، اعضای این شبکه نه تنها از رهبری "اخوان المسلمین" در خود مصر، بلکه در خارج از ان هدایات دریافت میکردند. طوریکه در وزارت اعلام داشتند، معلومات که اجنتان جمع اوری میکردند به خارج به رهبران جمیعت و برخی ساختارهای خارجی جهت پخش معلومات دروغین ارسال میشدند، تا به منافع ملی کشور زیان وارد سازند و اعتماد نسبت به موسسات دولتی را خدشه دار سازند.

در اعلامیه گفته شده که جمیعت توطیه را در دوران زمامداری محمد مرسی در سال ۲۰۱۲ به منظور ایجاد بی نظمی در کشور راه اندازی نموده بود و این برنامه بنام اطفال شریعت مسمی شده بود و یکجا با محمد عزت مرشد اخوان دساتیر صادر میکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала