برگزاری کتفرانس همآهنگی مبارزه علیه داعش

© AP Photo / Militant Website, Fileدولت اسلامی
دولت اسلامی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنفرانس بین المللی غرض بررسی اوضاع عراق و سوریه روز سه شنبه در پاریس گشایش می یابد

تصمیم برگزاری این کتفرانس پس از چند حمله موفق شبه نظامیان عضو گروه تروریستی داعش و تصرف شهر رمادی ، واقع در 100 کیلومتری بغداد، پایتخت عراق گرفته شد.

پیشتر گزارش داده شده بود که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا شخصا در این همایش شرکت خواهد کرد اما پای وی هنگام بایسکل سواری در منطقه کوهستانی آلپ فرانسه شکست و او مجبور شد برای معالجه به آمریکا برود و حالا قصد دارد از طریق کنفرانس ویدئویی در کار کنفرانس شرکت نماید.

کنفرانس قبلی در سپتامبر سال گذشته در پاریس برگزار شده بود.

این بار نمایندگان حدود 30 کشور و سازمان بین المللی برای تدوین استراتیژی مبارزه با گروه تروریستی"دولت اسلامی" مسما به داعش وارد پاریس شده اند.

داعش پس از آنکه اراضی وسیع را در شمال و شرق سوریه همچنان در شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 جون سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی را در این نواحی تحت تسلط خود اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها، بخصوص در لیبیا، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نایجریا بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی را اجرا می کند، که حالا یکی از بزرگترین معضلات در دنیا می باشد.

داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدیوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала