تلاش دولت آمریکا برای احیای برنامه جاسوسی

© REUTERS / Mark Blinch کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا و افشاگر اسرار
کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا و افشاگر اسرار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا ضمن تفسیر رویدادهای اخیر در رابطه با قانون آزادی واشنگتن را به تلاش برای احیای برنامه جاسوسی از شهروندان ایالات متحده متهم کرد.

ااسنودن در برنامه ارتباط ویدیوئی در جریان بحث های ترتیب داده شده در لندن توسط سازمان عفو بین الملل با بیان این مطلب اظهار داشت: "با وجود اینکه همه ارگانهای حکومت آمریکا برنامه جاسوسی از تمام مردم را غیر قانونی و بی ثمر دانسته اند، مقامات ایالات متحده با صحبت درباره خطر تروریزم و مبارزه با شبکه های تروریستی از احیای آن حمایت می کنند. "

اسنودن کارمند سابق سازمان "سیا" آمریکا که به عنوان همکار در آژانس امنیت ملی این کشور نیز کار می کرد، در ماه جون سال 2013 تعدادی از اسناد محرم در ارتباط برنامه های خدمات اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در زمینه جاسوسی اینترنتی را به روزنامه های "واشنگتن پست" و "گاردین" واگذار کرد که جنجال بزرگی را در سراسر جهان برانگیخت. بر اساس این اسناد، آمریکایی ها نه فقط در کشور خود جاوسوسی می کنند بلکه مراقب زندگی میلیون ها اروپائی منجمله نزدیک ترین متحدان ایالات متحده نیز استند. اسنودن پس از واگذاری این اسناد ابتدا به هانگ کانگ و سپس به مسکو پرواز کرده و در ماه اوگست سال 2013 میلادی سند پناهندگی موقت یک ساله را در روسیه دریافت نمود. به دنبال آن در سال 2014 ، مدت پناهندگی این افشاگر آمریکایی در روسیه تا سه سال دیگر تمدید شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала