گزارش: امریکا میتواند در اروپا یا اسیا راکت های را جابجا سازد که بسوی روسیه هدف گیری شده باشند

© Photo / US Department of Defense / US Navy Petty Officer 1st Class Daniel Hintonجنرال مارتین دمپسی
جنرال مارتین دمپسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استقرار احتمالی راکت های امریکا در اروپا یا اسیا

واشنگتن امکان استقرار راکت های زمینی در اروپا یا اسیا که بسوی پوتنسیال ذروی روسیه متوجه باشند، بررسی میکند. این مطلب در گزارش جنرال مارتین دمپسی رئیس کمیته امران درستیزهای نیروهای مسلح امریکا تذکر یافته که بخش های نامحرم ان در اختیار اژانس اسوشیتید پرس قرار گرفته اند.

طوریکه گفته شده، امریکا این اقدامات را به مثابه پاسخ به ان تلقی میکند که روسیه، به نظر انها، قرارداد راجع به نابودسازی راکت های برد متوسط و کم را بطور کامل اجرا نمی کند.

در گزارش امده، اداره بارک اوباما سلسله کامل اقدامات جوابیه تجاوزی به ارتباط ان بررسی میکند که روسیه را به نقض موافقت نامه عقد شده در دوران «جنگ سرد»  متهم می سازد و منجمله صحبت راجع به استقرار راکت های زمینی در اروپا مطرح می باشد که به وسله انها میتوان ضربه پیشگیرانه وارد اورد و تسلیحات روسیه را نابود ساخت.

اژانس اسوشیتید پرس یاداوری میکند که واشنگتن قبلاً سه وریانت عکس العمل نسبت به نقض قرارداد راجع به نابودسازی راکت های برد متوسط و کم از جانب روسیه بررسی میکرد. وریانت اولی ایجاد وسایل اضافی دفاعی، وریانت دومی — استقرار راکت ها در اروپا یا اسیا پیشبینی میکند که بر خلاف پوتنسیال ذروی روسیه هدف گیری شده باشند و وریانت سومی استعمال سلاح ذروی امریکا علیه روسیه پیشبینی میکرد.

مسکو اتهامات واشنگتن را در مورد نقض قرارداد راجع به نابودسازی راکت های برد متوسط و کم رد میکند. میخائیل اولیانوف مدیر دیپارتمنت وزارت خارجه روسیه در باره مسایل عدم گسترش و کنترول بر تسلیحات هنگام سخنرانی در کنفرانس اجمالی راجع به اجرای قرارداد راجع به نابودسازی راکت های برد متوسط و کم در ماه اپریل، این اتهامات واشنگتن را بی اساس خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала