تاجکستان و افغانستان از سطح همکاری دوجانبه راضی اند

© Sputnik / Mikhail Klementiev /  مراجعه به بانک تصاویر امام علی رحمان
امام علی رحمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رضایتمندی تاجکستان و افغانستان از سطح همکاری دوجانبه

مناسبات تاجکستان — افغانستان همزمان در چند جهت موفقانه توسعه می یابند که موجبات رضایتمندی مقامات رسمی دوشنبه و همچنان کابل را فراهم می سازد. این مطلب را امام علی رحمان رئیس جمهور تاجکستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای اجرائیه افغانستان در روز سه شنبه در پایان مذاکرات شان اعلام داشتند.

عبدالله عبدالله به پایتخت تاجکستان جهت شرکت در کنفرانس سه روزه بین المللی به سطح عالی در باره نتائیج تحقق دهه بین المللی فعالیت های «اب برای زندگی» که جهت شرکت در ان یک و نیم هزار نماینده از ۹۹ کشور و همچنان بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد امده بودند، امده بود.

امام علی رحمان در کنفرانس کوتاه مطبوعاتی در ختم مذاککرات خبر داد: " تاجکستان همیشه طرفدار همکاری مطتقابلاً مفید دو جانبه با افغانستان دوست و برادر بود، هست و باقی خواهد ماند".

رهبر تاجکستان خاطرنشان ساخت: " ما جهت ان تلاش می ورزیم، تا این مناسبات همیشه در سطح بلند قرار داشته باشند و با منافع هر دو طرف مطابقت داشته باشند. در جمله کشورهای منطقه ما با کشور شما مناسبات خاص داریم".

رئیس اجرائیه افغانستان به نوبه خود خبر داد که این اولین بازدید خارجی او است و او خوش است که ان را به تاجکستان انجام میدهد.

عبدالله اظهار داشت: " من از پایگاه قراردادی — حقوقی همکاری دو جانبه افغانستان — تاجکستان نهایت راضی هستم که در حدود ۸۰ سند را تشکیل میدهد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала