کییف به خاطر تاخیر در پرادخت قرض خود به چه چیز حاضر است؟

© Fotolia / aviavladاوکراین
اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تلاش کییف جهت به تعویق انداختن پرداخت قروض

در واشنگتن در تاریخ ۱۳ جون کنفرانس سرمایه گذاری اوکراین — امریکا برگزار میگردد. ارسینی یاتسینیوک صدراعظم اوکراین اعلام داشت که در کشور اغاز پروسه خصوصی سازی در نظر است. اگر سرمایه گذاران امریکایی در مورد سرمایه گذاری نمودن پول در کمپنی های دولتی اوکراین فیصله نمایند، پس میخواهیم انها را با شفاف ترین شرایط به فروش رسانیم و ملکان امریکایی را در خاک اوکراین مشاهده نمائیم.

 

ارسینی یاتسینیوک و نتالیا یریسکو وزیر مالیه اوکراین در روز سه شنبه از واشنگتن بازدید نمودند و در انجا با یک عده ماموران بلند پایه امریکایی، بشمول تونی بلینکین معاون اول وزارت خارجه امریکا، دیوید لیپتون معاون صندوق بین المللی پول و جیکوب لیو وزیر مالیه امریکا ملاقات نمودند.

وزیر مالیه امریکا قبلاً به حمایت واشنگتن از تجدیدساختار قروض اوکراین اشاره نموده بود و گفته بود که همه کشورهای ذیعلاقه باید به خاطر بازسازی این کشور قربانی دهند.

امریکا تفهیم نمود که تجدیدساختار قروض اوکراین در برابر قرضه دهندگان خصوصی دلخواه نیست. دیوید لیپتون معاون صندوق بین المللی پول نیز در روز سه شنبه موضعگیری مشابه ابراز نمود. او اظهار داشت که صندوق میتواند تمویل مالی اوکراین را حتی در صورت ادامه دهد، اگر این کشور به ورشکست شدن در برابر قرضه دهندگان خصوصی اجازه دهد.

وزیر مالیه امریکا هنگام ملاقات با ارسینی یاتسینیوک توافق حاصله در اجلاس هفت گانه بزرگ راجع به تمدید تحریمات جاری علیه روسیه، تا زمانیکه ان کشور تعهدات خود در باره توافقات مینسک بصورت کامل اجرا نکند، یاداوری نمود.

یاتسینیوک همچنان اشاره نمود که مساله اوکراین یکی از مسایل عمده در اجلاس هفت گانه بزرگ بود که در المان برگزار گردید.

در اعلامیه نهایی اجلاس گفته شده: سیگنال های سیاسی نسبتا جدی است، ولی بر انها باید سیگنال های مالی، اقتصادی و نظامی افزوده شوند. هیچکس یک قدم هم به عقب نه برداشته است.

صدراعظم اوکراین همچنان به اهمیت مساله تامین اوکراین از نقطه نظر سلاح های دفاعی اشاره نمود. یاتسینیوک اعلام داشت: این سلاح نه تنها برای اوکراین است — این سلاح برای دفاع از سرحدات شرقی اتحادیه اروپایی می باشد. ما امروز از اروپا دفاع میکنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала