مشورت بین یمنی ها

© REUTERS / Khaled Abdullahحوثیان یمن
حوثیان یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشورت ژینو بین یمنی ها برای حل و فصل بحران این کشور تا روز دو شنبه 15 جون به تعویق افتاد

 مشورت ژینو بین یمنی ها برای حل و فصل بحران این کشور تا روز دو شنبه 15 جون به تعویق افتاد که ممکن یگانه علت آن این باشد که هیات جنش شورشیان "النصرالله" حوثی شعیه مذهب و حزب "کانگرس عمومی مردمی" علی عبدالله  صالح رئیس جمهور قبلی یمن نتوانستند در جریان گفتگو سوه تفاهم بین خود را حل و فصل نمایند.

طبق اطلاعات موجوده, بین این دو جناح سوه تفاهم در تشکیل هیات مذاکرات و همچنان بین شورشیان و سازماندهندگان مشورت ژینو میباشد که با عث عدم پرواز نمایندگان به ژینو گردیده است. باید علاوه کرد که طرفداران حوثی ها منجمله مخالف فقره 2216شورای امنیت ملل متحد میباشند و از بررسمیت شناختن کنفرانس در امور یمن امتناع میورزند که در ماه می در ریاض دایر گردید.

انها اصرار می ورزند که یکی از اسناد های مهم قرار داد در مورد صلح و همکاری باشد که قبلاً  توسط نیرو های سیاسی یمن پیش از درگیری بین حوثی ها و مقامات کشور امضا گردیده بود.

تا کنون از طرف میانجیگران بین المللی (نماینده خاص ملل متحد و رهبری عمان) پیشنهاد میگردید که نخست به ژینو بیایند و سپس در آنجا خواسته های خود را ارائه نمایند, که نتوانست مخالفین را وادار به شرکت در نشست ژینو بسازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала