پیشروی کرُد ها در سوریه

© REUTERS / Asmaa Waguihسربازان کردی
سربازان کردی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه از پیشروی کردهای سوریه در شهر "تل ابیض" نگران است

طبق اطلاعات شبکه العالم، "رجب طیب اردوغان" روز یکشنبه مدعی شد که پیشروی کردهای سوریه در منطقه "تل ابیض" در آینده ترکیه را تهدید خواهد کرد.

اکنون حقوق بشر و همچنین مرکز موسوم به ناظرین حقوق بشر سوریه تأکید دارند که شهر سرحدی تل ابیض که کردهای سوریه در آستانه تسخیر آن هستند، به گذرگاه و محل تردد اصلی تروریستهای داعش به ترکیه مبدل شده است.

در پی درگیری شدید کردهای سوریه با عناصر داعش و فرار ساکنان تل ابیض برای نجات جان خود از این درگیریها، ترکیه طی روزهای اخیر سرحدات خود را در مقابل هزاران مهاجر سوریه بست.

اردوغان همچنین ادعا کرد که در جریان پیشروی نیروهای کرد، عربها و ترکمانها هدف قرار می گیرند، و آنان مناطقی را که مردم از آنجا مهاجرت کرده‌اند، تحت کنترل خود درمی آورند.!

درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارچ سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی که در جبهه های مختلف ظهور کرده اند، مبارزه می کنند. مهمترین و بزرگترین این گروها، گروه "دولت اسلامی"  داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала