تأمین روابط بین خاندان شاهی عربستان و اسرائیل

© Sputnik / Boris Babanov /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان
عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق تویتر

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مجتهد" که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق تویتر شهرت و طرفداران زیاد را در این کشور برای خود کسب کرده است، اظهار داشت: انور عشقی و دحام العنزی در صدد عادی ساختن روابط رسمی با صهیونیستها طبق روش سلمان هستند.

انور عشقی جنرال اسبق سعودی و از افراد نزدیک به خاندان حاکم در عربستان که ریاست مرکز سعودی مطالعات استراتیژیکی و حقوقی شرق میانه را برعهده دارد، اخیرا در واشنگتن در مقابل رسانه‌ها با "دوری گلد" منشی عمومی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرده است.

مجتهد در تویتر خود نوشت: سلمان از برادرانش که در دهه هشتاد پل های ارتباطی محرمانه‌ای را با صهیونیستها برقرار کرده بودند، پیشی گرفته است.

مجتهد افزود: سلمان قبلا در دهه هشتاد میلادی به صورت منظم از طریق "عثمان العمیر" و "عبدالرحمن الراشد" با صهیونیستها تماس داشت.

وی خاطرنشان کرد: سلمان در آن زمان نماینده آل سعود نبود، بلکه نماینده خودش به شمار میرفت و به دنبال جلب دوستی صهیونیستها بود تا آمریکایی‌ها را قانع کنند که قدرت او را در حاکمیت تقویت کنند و فرصت او را برای پادشاهی افزایش دهند.

مجتهد گفت: سلمان به وعده خود عمل کرد و روزنامه الشرق الاوسط و مؤسسات وابسته به آن مأموریت صهیونیست سازی را به خوبی انجام دادند، و تیم بزرگی را ایجاد کردند که شامل خطرناکترین شخصیتها برای فرهنگ عربی و اسلامی است.

وی ادامه داد: این تیم با حمایت و پشتیبانی سلمان وارد رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای عربستان شد، و با توانمندی به جامعه نفوذ کرد و روشهای صهیونیستی را بر ارزشها و تفکرات و درک مردم تحمیل کرد.

مجتهد خاطرنشان کرد: البته اقدامات جدید برای عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) با دستور مستقیم سلمان نیست، زیرا وضع عقلی او تحمل چنین کاری را ندارد.

مجتهد افزود: نهادهای تحت امر سلمان در سایه حضور او، راهش را با حمایت محمدین (ولیعهد و جانشین ولیعهد) تکمیل می کنند.

خاندان حاکم در عربستان و رسانه‌های رسمی سعودی، اظهارات مجتهد را در این زمینه رد و یا تأیید نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала