پامیر پتنگ: موقف ناظر افغانستان در سازمان همکاری شانگهای بهتر است

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان همکاری شانگهای
سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان کشور مستقل است و با هر کشور و سازمان که بخواهد می تواند رابطه برقرار کند.

در تاریخ ۹ جولای سال جاری در شهر اوفه اجلاس سران دول عضو سازمان همکاری شانگهای با شرکت اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برگزار میگردد.
افغانستان به کسب عضویت در سازمان همکاری شانگهای علاقمند می باشد. در این باره صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان هنگام بازدید از مسکو به سپوتنیک نیوز اعلام داشت. ربانی گفت: " ما با همه وزرای خارجه مساله عضویت افغانستان را (در سازمان همکاری شانگهای) مورد بحث قرار دادیم.
افغانستان در حال حاضر در سازمان همکاری شانگهای موقف ناظر دارد، اما جهت کسب عضویت این سازمان تلاش می ورزد.
پامیر پتنگ کارشناس افغان به خبرنگار ما گفت که از یک سو شمول افغانستان در سازمان همکاری شانگهای به ان امکان کسب متحدین مطمئین را فراهم میی سازد و از طرف دیگر به امریکا و ناتو تفهیم میکند که ما با شما نیستیم و با کشورهای شمالی دوستی اغاز کرده ایم:

دوکتور نجیب پیکان ژورنالیست و مبصر سیاسی، به نوبه خود ، معتقد است که افغانستان کشور مستقل است و با هر کشور و سازمان که بخواهد می تواند رابطه برقرار کند.

سازمان همکاری شانگهای از مدتها بدینسو مسایل مربوط به افغانستان را بررسی میکند: از سال ۲۰۰۵گروپ تماس سازمان همکاری شانگهای — افغانستان فعالیت میکند. در کنفرانس های که به ابتکار روسیه که ریاست سازمان همکاری شانگهای را بر دوش دارد، برگزار شده، مسایل مربوط به انکشاف اوضاع در افغانستان و اثرات ان بر دول همجوار، توحید مساعی مشترک جامعه بین المللی در امر مقابله با تروریزم، قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان یافته فرامرزی ناشی از خاک افغانستان، بررسی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала