کلوپ ویدیو

موتر های زرهی جدید روسیه با نام ویسترل (به معنای شلیک)

عضو شوید
بر اساس اخبار دریافتی از سوی بخش مطبوعاتی و اطلاعاتی وزارت دفاع روسیه، تا پایان سال جاری میلادی تعداد عظیمی از موتر های زرهی نوین برای بخش مهم و استرتژیکی پرتاب موشک های زمینی در نظر گرفته شده است. خودروی زرهی "ویسترل" که بر اساس کامیون (کاماز 43269) ساخته شده است را می توان به عنوان بهترین انتخاب برای نصب سامانه های دفاع موشکی به شمار آورد.

خودروی زرهی (ویسترل) برای اولین بار در نمایشگاه صنایع هوایی مسکو در سال 2009 (مکس 2009) به نمایش عموم گذاشته شد. در این زمان بود که این موتر های زرهی مورد توجه روسای مقامات عالی رتبه نظامی روسیه و برخی دیگر از کشورهای جهان قرار گرفت.
این مدل در رده ی زره ای سبک قرار گرفته و محصول مشترکی از کارخانه ی <کاماز> و مرکز تحقیقاتی عملیاتی و ماشین سازی دانشگاه صنعتی مسکو <باومن> است. این موتر های زرهی برای حمل و نقل نظامیان و انواع تجهیزات نظامی بسیار موثر بوده و بر اساس کامیون (کاماز 432) به طراحی و تولید رسیده است. ویسترل به کمک موتور دیزلی با توان 240 اسب بخار می تواند تا سرعت 85 کیلومتر بر ساعت مسیرهای مختلف آب و هوایی را بپیماید.
موتر های زرهی ویسترل از 2 بخش اصلی تشکیل شده شده است. بخش اول جایگاه موتور و بخش دوم محل پرسنل و نظامیان است. بر روی این خوردوی زرهی می توان انواع تجهیزات محتلف را نصب نموده و بدین ترتیب می توان آن را بهموتر عنوان خودروی گشت، خودروی بهداشتی و پزشکی، خودروی مرزی و خودروی اکتشافی مورد استفاده قرار داد.
از دیگر نکات حائز اهمیت در مورد این خودروی زرهی می توان به لایه ی کلفت فولادی بدنه، توان حمل 9 نظامی و یک راننده و امکان نصب سامانه ی موشکی زمین به هوای برد کوتاه (استریلا 10М) اشاره نمود. بدین ترتیب این خودرو براحتی خواهد تواست انواع هواپیما، بالگرد، موشک های کروز و حتی پهپادهای دشمن را نیز مورد هدف قرار داده و نابود سازد. لازم به ذکر است خودروهای زرهی مجهز به سامانه موشکی زمین به هوای <استریلا > می توانند براحتی اهداف را در شب و در شرایط سخت دیدبانی، نابود سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала