رسانه ها: نیروهای هوایی ایتلاف بر میدان هوایی پایتخت یمن ضربات وارد نموده اند

© Sputnik / Stringerبمباردمان میدان هوایی صنعا
بمباردمان میدان هوایی صنعا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بمبارد میدان هوایی صنعا

نیروهای هوایی ایتلاف، تحت رهبری عربستان سعودی، شب شنبه بر میدان های هوایی ملکی و نظامی صنعا، پایتخت یمن، ضربات وارد نمودند و خطوط نشست و پرواز انها تخریب گردیده اند. در این باره اژانس سینهوا به نقل از منابع خود خبر داده اند.

نماینده میدان به اژانس معلومات داد که به اثر بمبارد خطوط نشست و پرواز میدان بین المللی هوایی و پایگاه نظامی جوار ان در شمال صنعا را تخریب گردیدند.

یک منبع به شرط افشا نه شدن نام ان خبر داد: به نظر میرسد که برای حوثیان عودت به خانه در روز دوشنبه اینده بعد از تلاش ناکام عقد اتش بس در مذاکرات در ژینیو دشوار خواهد بود.

باشندگان اطراف میدان خبر دادند که صدای شش انفجار قوی را شنیدند. این میدان از ماه سپتمبر سال گذشته بدینسو تحت سلطه شورشیان شیعه حوثی قرار دارد.

در یمن منازعه مسلحانه بین شورشیان شیعه حوثی و نیروهای طرفدار رئیس جمهور عبدالربو منصور هادی که ایتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی از او حمایت میکند، ادامه دارد. در ژینیو به ابتکار سرمنشی سازمان ملل متحد مشورهای سیاسی در باره حل منازعه در یمن برگزار شدند. در روز جمعه، مورخ ۱۹ جون، دور اول مشوره ها بدون نتیجه پایان یافت. در این باره ریاض یاسین وزیر خارجه یمن اعلام داشت و گفت که کار ادامه دارد.

عملیات جنگی هوایی "طوفان قاطعیت" ایتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی علیه گروه شیعه انصارالله حوثیان در یمن در تاریخ ۲۶ مارچ اغاز شده و رسماً در تاریخ ۲۱ اپریل خاتمه یافت. در ایتلاف تحت رهبری عربستان سعودی کوویت، قطر، امارات متحده عربی، بحرین، مصر، اردن، مراکش و سودان شامل می باشند. در حال حاضر عملیات موسوم به احیای امید ادامه دارد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала