تفاهمنامه همکاری امنیتی و انتظامی بین ایران و سوریه

© Fotolia / aaastocksایران و سوریه تفاهمنامه همکاری امنیتی و انتظامی امضا کردند
ایران و سوریه تفاهمنامه همکاری امنیتی و انتظامی امضا کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالرضا رحمانی فضلی و جنرال محمد الشعار وزرای داخله ایران و سوریه تفاهم نامه همکاری امنیتی و انتظامی را در تهران امضا نمودند

ایران و سوریه امروز تفاهمنامه همکاری امنیتی و انتظامی امضا کردند. به گزارش خبرگزاری ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی و جنرال محمد الشعار وزرای داخله ایران و سوریه این تفاهم نامه را در تهران امضا نمودند.

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به دیدار امروز خود با وزیر داخله سوریه گفت: در این دیدار، در خصوص موضوعات دو جانبه در حوزه امنیت داخلی، نحوه همکاری، گسترش فعالیت های دو جانبه و نیز در حوزه دستگاه های مربوط به امنیت داخلی، انتقال تجربیات، مبارزه با مواد مخدر، بحث قاچاق انسان و همکاری های سرحدی برای تقویت تجربیات طرفین، گفت و گو شد.

وزیر داخله ایران موضوع پراهمیت برای دو کشور را مبارزه علیه تروریزم به ویژه داعش دانست و اظهار داشت: با روش های افراط گری، خشونت، توسل جستن به رعب و وحشت و ترور در دنیای اسلام هم نام مقدس اسلام و هم اهداف اسلام را تیره و تار می کنند و هم زمینه ای برای اسلام هراسی به دست بیگانه می دهند و با همکاری که با غرب، آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه دارند وحدت، انسجام و ثبات دنیای اسلام را به خطر می اندازد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که به صورت جدی با تروریزم مبارزه کنیم و با حفظ اتحاد و انسجام بین کشورهای اسلامی منطقه به ویژه کشورهایی که در خط مستقیم مقاومت قرار دارند با این پدیده خطرناک مقابله شود.

وزیر داخله ایران از تشکیل اجلاس سه جانبه ایران، سوریه و عراق در بغداد خبر داد و گفت: سه کشوری که در حوزه مقاومت در مقابل اسرائیل، مبارزه با تروریزم، خشونت و افراطی گری فعالیت دارند همکاری های خود را گسترش داده و زمینه های فعالیت مشترک را فراهم می سازند.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با محمد الشعار وزیر داخله سوریه افزود: امیدوارم این اجلاس سه جانبه، مقدمه ای باشد که کشورهای اسلامی منطقه که در بحث و فعالیت های مشترک، هم نظر و هم اعتقاد هستند، متحد شوند و در نهایت اجلاس چند جانبه ای بین وزرای کشورهای اسلامی داشته باشیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала