روئسا جمهور فرانسه تحت تعقیب امریکا قرار دارند

© Flickr / OperationPaperStormWikiLeaks ویکیلیکس
WikiLeaks ویکیلیکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس امنیت ملی امریکا 3 رئیس جمهور فرانسه را تعقیب نموده است

سایت WikiLeaks نوشته است: آژانس امنیت ملی امریکا از سال 2006 تا 2012 صحبت های ژاک شیراک, نیکولای سارکوزی و فرانسوا اولند روئسا جمهور فرانسه را تعقیب نموده است. آژانس امنیت ملی امریکا صحبت های تلیفونی روئسا جمهوری پنجم را ثبت و تعقیب نموده است و این مطلب در 5 گزارش محرم آژانس قید گردیده که به سمع اجتماع استخبارات امریکا رسانیده شده است.

روزنامه فرانسوی Libération با نقل از مطالب محرم سایت Wikileaks خبر داده است که استخبارات امریکا صحبت های 3 رئیس جمهور فرانسه را ثبت و استماع نموده است. این رورنامه می نویسد که از اواسط ریاست ژاک شیراک در سال 2006 تا قبل از بقدرت رسیدن فراسوا اولاند این 3 رهبر کشور تحت نظر اسخبارات امریکا قرار داشتند. بر علاوه صحبت های بعضی وزیران, شخصیت های عالیرتبه, وکلا و دیپلومات ها را نیز تسثماع و ثبت نموده اند. اکنون وقت آنرسیده تا تشخیص گردد که این سازمان به فعالیت های خود مثل سابق ادامه میدهد یا خیر.

اسناد را ikileaks  نشر نموده متشکل از 5 اسناد محرم تحت نام "جاسوسی قصر های الیزه" میباشد که متشکل از نمرات تلیفون سیاستمدارن, بشمول نمره تلیفون رئیس جمهور فرانسه میباشد. معلوم شد که استخبارات امریکا مذاکرات مامورین عالرتبه فرانسه در مورد بحران مالی جهانی و آینده اتحادیه اروپا ، همچنان پرابلم مالی یونان را استماع و ثبت نموده اند.

معلوم گردیده است که فرانسوا اولاند به تاریخ 24 جون جلسه اضطراری شورای امنیت کشور را بعد از نشر مطالب WikiLeaks دایر می نماید. سایت WikiLeaks و اساسگذار آن افشأ مطالب جدید را وعده داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала