کرزی با پوتین و لوروف مساله جلب روسیه به مبارزه با تروریزم در افغانستان مورد بحث قرار داد

© Sputnik / Zuhal Sarhadکرزی Карзай
کرزی Карзай - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملاقات کرزی با پوتین و لوروف

حامد کرزی رئیس جمهور اسبق افغانستان اعلام داشت که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه امکان جلب روسیه به مبارزه با تروریزم در افعغانستان مورد بحث قرار داد.

کرزی گفت: " روسیه همسایه افغانستان شمرده میشود و ما به فدراسیون روسیه مراجعه میکنیم و با فدراسیون روسیه به مثابه همسایه نزدیک از نقطه نظر تقسیم تهدیدهای مشترک تشریک مساعی در پیش میگیریم".

موصوف افزود: " از این نقطه نظر جلب روسیه به مبارزه با افراطیت و تروریزم در افغانستان برای دو کشور اهمیت حیاتی دارد".

کرزی اظهار داشت که این مساله را دیروز با ولادیمیر پوتین و سرگی لوروف مورد بحث قرار داد.

کرزی در کنفرانس مطبوعاتی در اژانس بین المللی «روسیه امروز» گفت: " روسیه چاره دیگر، به جز از شرکت در این مبارزه ندارد. و این موضوع را ما دیروز مورد بحث قرار دادیم. من به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و وزیر خارجه سرگی لوروف پیشنهاد کردم، تا روسیه و افغانستان بر بنیاد دوجانبه با این مشکل مبارزه نمایند. ما تقویت تشریک مساعی با چین و هند در باره مبارزه با این مشکل را نیز مورد بحث قرار دادیم".

او همچنان افزود که افغانستان فقط در صورت باثبات و نیرومند خواهد بود، " وقتیکه همسایگان ان، مانند روسیه، چین و هند در این پروسیه شرکت خواهند کرد".

کرزی در کنفرانس مطبوعاتی در اژانس بین المللی «روسیه امروز» اعلام داشت: " افغانستان — وطن ما است، و ما باید خود امنیت ان را تامین کنیم… وقتیکه نیروهای شوروی افغانستان را ترک کردند، پس این خلا را نیروهای پر کردند که نسبت به افغانستان برخورد چندان دوستانه ندارند و از همینرو روسیه نیرومند — عامل بزرگ ثبات افغانستان است و ما خواهان این هستیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала