کرزری: "روسیه نیرومند، روسیه بزرگ –عامل بزرگ ثبات در افغانستان است"

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی
کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا دولت دور است و مهم نیست که انها چه وقت از افغانستان میروند

روسیه نیرومند — عامل مهم ثبات برای افغانستان است. این مطلب را حامد کرزی رئیس جمهور اسبق افغانستان طی کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام داشت. او گفت: " افغانستان وطن ماست و ما باید خود از وطن خود دفاع نمائیم و امنیت ان را تامین کنیم".
از مداخله شوروی در افغانستان ، هم اتحاد شوروی و هم افغانستان تضعیف شدند.
زمانیکه اتحاد شوروی فروپاشید، با تاسف، برای ما خلای بزرگ ایجاد شد که نیروهای ان را پر کردند که نسبت به افغانستان برخورد غیردوستانه دارند:
کرزی گفت: امروز روسیه نیرومند است. روسیه نیرومند — عامل مهم ثبات برای افغانستان است. دوره روابط متقابل بعد از سال 1919، زمانیکه روسیه با افغانستان بود — میتوان زمان ثبات برای کشور ما محسوب نمود. افغانستان زمان نیرومند و با ثبات خواهد بود، وقتیکه همسایگان نیرومند ما، مانند روسیه، چین و هند از ما حمایت کنند. شرکت انها ضامن ثبات و امنیت در کشور ما و همچنان ضمان مبارزه با افراطیت و تروریزم خواهد بود. امریکا دولت دور است و مهم نیست که انها چه وقت از افغانستان میروند، ولی روسیه نمی تواند برود، او همیشه در پهلوی ما قرار دارد.
حضور ناتو نتیجه داشت — به ما کمک قابل ملاحظه اجتماعی — اقتصادی صورت گرفت و ما از این سپاسگذاریم، ولی ای نقطه نظر شرکت نظامی ما راضی نیستیم. شرکت نظامی ناتو برای مردم خوشبختی به بار نیاورد.
کرزی هنگام سفر به مسکو با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین صحبت مفصل داشت و همچنان ملاقات با سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه انجام داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала