اردوی ترکیه برای مداخله در سوریه اماده گی میگیرد

© REUTERS / Murad Sezerنیروهای ترکیه در سرحد با سوریه
نیروهای ترکیه در سرحد با سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اماده گی اردوی ترکیه برای مداخله در سوریه

قوماندانی نیروهای ترکیه در انقره جلسه مشورتی با شرکت قوماندانان قطعات که در منطقه سرحد جنوبی مستقر اند، برگزار میکند. در این جلسه مشورتی سناریوهای مختلف مداخله نظامی در سوریه درگیر در جنگ داخلی بررسی میشود.

طبق اطلاعات منتشره در رسانه های ترکیه، عملیات به منظور ایجاد ناحیه حایل هدف دوگانه دنبال می کند. اول اینکه، نفوذ تروریستان گروه «دولت اسلامی» و «جبهه النصره» را به خاک کشور دشوار خواهد ساخت. دوم اینکه، امنیت پناهنده گان را تامین خواهد کرد که مجبور نیستند خاک سوریه را ترک کنند.

اخمیت داوداوغلو صدراعظم ترکیه اعلام داشته که ترکیه قصد ندارد بلافاصله نیروها را به خاک دولت همجوار وارد کند. اما در هفته گذشته قوماندان عمومی نیروهای زمینی جنرال خلوصی اکار و جنرال ادم خودوتی قوماندان اردوی نمبر دو عملیات اکتشافی در نزدیک سرحد انجام دادند.

در ناحیه سرحدی ۵۴ هزار سرباز — در حدود یک ششم ترکیب نیروهای زمینی ترکیه مستقر می باشند. به سرحد توپخانه و تانک ها سوق میشوند. طوریکه انتظار میرود، در مداخله در حدود ۴۰۰ واسطه زرهی، نیروهای هوایی و قطعات کماندو شرکت خواهند کرد.

در این روزها جنرال سیزای اقساکال قوماندان قطعات خاص طی ماموریت بازرسی از منطقه سرحدی دیدن نمود. قطعات او قبلاً در عملیات در خاک سوریه شرکت ورزیده بود — انها تخلیه مقبره سلیمان شاه — پدرکلان موسس خاندان عثمانی را تامین کردند.

باید گفت که این عملیات یک وظیفه دیگر نیز دارد که ترکیه با بی میلی در باره ان صحبت میکند. انقره هراس دارد که پیروزی های نیروی مردمی کرد در نبردها علیه داعش به ایجاد دولت مستقل کردان در عراق و سوریه منجر خواهد شد که ادعای پیوستن کردستان ترکیه را به ان نیز مطرح خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала