نتائیج همه پرسی: یونانیان پیشنهاد وام دهندگان بین المللی را رد کردند

© AFP 2023 / Louisa Gouliamakiهمه پرسی در یونان
همه پرسی در یونان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتائیج همه پرسی در یونانیان

در یونان دیروز همه پرسی سراسری برگزار شد که در ان حکومت الکسیس تسیپراس این سوال را به معرض رای گیری گذاشت که ایا مردم با شرایط وام دهنده گان بین المللی در باره کمک مای موافق اند و یا انها را رد میکنند. نتیجه نشان داد که ۶۰٪ مردم با پذیرفتن شرایط وام دهنده گان مخالف اند.

طبق نتایج منتشره، ۶۱،۳۱ فیصد  فیصد مردم یونان که در همه پرسی برای ادامه برنامه کمکهای پولی بین الملل شرکت کرده اند، با شرایط وام دهندگان موافقه نه نموده اند.  ۳۸،۶۹ فیصد مردم با شرایط موافق کرده اند. طبق معلومات وزارت داخله کشور، رای گیری بدون کدام مشکل برگزار شد. در همه پرسی ۶۲ فیصد مردم شرکت نموده اند.

پس از اعلام اولین نتائیج رسمی در کابینه وزرای یوانان گفته شد که مذاکرات با وام دهندگان بلافاصله آغاز می شود، زیرا مردم پاسخ قاطعی داده ا ند که به حکومت امکان دفاع از موضعګیری خود را می دهد. نتائیج همه پرسی یونان نگرانی شدید در اروپا را به دنبال داشت. معلوم شد که انگیلا میرکیل صدر اعظم المان جهت بحث بر نتائیج همه پرسی در یونان با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به پاریس سفر میکند.
علاوه بر این، روز 6 جولای دیوید کمرون نخست وزیر انگلستان نشستی فوق العاده با مشاوران و وزرای کلیدی خود برگزار نمود.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، اوضاع در بروکسل، جای که نشست فوق العاده وزرای مالیه کشورهای اتحادیه اروپا برگزار میگردد، بررسی می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала