آغاز نشست سران BRICS و SCO در روسیه

© Sputnik / BRICS/SCO Photohost/Vladimir Pesnyaاوفا
اوفا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آغاز نشست های سران بریکس و سازمان همکاری های شانگهای در روسیه

امروز نشست های سران بریکس و سازمان همکاری های شانگهای (SCO) تحت ریاست روسیه در شهر اوفه، پایتخت جمهوری باشقرستان فدراسیون روسیه آغاز می شود و تا 10 جولای ادامه پیدا می کنند.

انتظار می رود اعضای بریکس در پایان نشست سران خود اعلامیه اوفه و طرح اقدامات را به تصویب برسانند. علاوه بر این در نشست سران سازمان همکاری های شانگهای، آغاز روند گسترش این سازمان اعلام خواهد شد.

گروه بریکس متشکل از روسیه، برازیل، چین، هند و آفریقای جنوبی و سازمان همکاری شانگهای متشکل از روسیه، چین، قزاقستان، قرغزستان ، تاجکستان و ازبکستان است و علاوه بر این هند، ایران، پاکستان، منگولیا و افغانستان دارای مقام ناظر در سازمان همکاری شانگهای استند. روسیه امسال ریاست دوره ی هر دو سازمان را بر عهده دارد.

رهبران بریکس قصد دارند در نشست خود در قدم اول ثبات در اوضاع اقتصادی جهان و همچنین اقدامات لازم برای گسترش روابط در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری و فعالیت بانک جدید توسعه این گروه را مورد بحث قرار دهند.

پیوستن اعضای جدید از جمله هند، پاکستان و کمی بعدتر ایران از جمله موضوعات اساسی در نشست سران سازمان همکاری شانگهای است و سران کشور های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز به شرکت در نشست های سران در روسیه دعوت شده اند.

قرار است شرکت کنندگان در نشست سران سازمان همکاری شانگهای 14 تصمیم از جمله آغاز روند پیوستن هند و پاکستان به این سازمان را نصویب نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала