شانگهای و بریکس جهان را از حالت یک قطبی نجات می دهند

© Sputnik / BRICS/SCO Photohost/Vladimir Pesnyaاوفا
اوفا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان همکاری شانگهای مانند مقناطیس هر چه بیشتر کشور ها را به خود جذب میکند

نشست "سازمان همکاری شانگهای" از اهمیت زیادی برخوردار است. اول اینکه دو کشور بسیار عمده آسیای جنوبی پاکستان و هندوستان عضویت آنرا حاصل می کنند ٬ که بدین تر تیب از لحاظ ترکیب نفوس ٬ پر نفوس ترین سازمان در جهان ثبت می گردد٬ دوم اینکه این سازمان اولین بار با "بریکس" جلسه مشترک خویش را دایر می کنند. در هر دو سازمان معتبر سه عضو مشترک آنرا فدراسیون روسیه و چین و هند تشکیل می دهد٬ گه بدون شک موقف این کشور ها درحل مناسبات جهانی و منطقوی حائز اهمیت بسزای خواهد بود.
باید انکار ننمود که شمولیت پاکستان در این سازمان رول آنرا در حل مناسبات منطقوی بزرگتر میسازد٬ این کشور که از بعد پیدایش خود از متهدین انگلستان و امریکا در منطقه است ٬ امروز با سنجش درست که از عملکرد های ابرقدرت های جهانی نمود ٬ دریافت که آینده مناسبات با کشور های چین و روسیه در ثبات سیاسی و اقتصادی کشور ش و در مجمع منطقه به مراتب با ارزشتر و مطمین تراست.
سازمان همکاری شانگهای مانند مقناطیس هر چه بیشتر کشور ها را به خود جذب میکند ٬ بسیاری از کشور ها منطقه و فرا منطقه به نوبت تقاضای عضویت این سازمان معتبر را دارند ٬ حتی ترکیه٬ کشور عضو ناتو ٬ حاضر است که ازتقاضای عضویت در اتحادیه اروپا خودداری نمایید ٬ اگر سازمان شانهای در به رویش باز نمایید.
سازمانهای همکاری شانگهای و بریکس جهان را از حالت یک قطبی نجات می دهند و ممکن با ایجادی بانک بریکس, در آینده بانک سازمان شانگهای, محاسبات بین کشور ها به واحد های پولی شان صورت خواهد گرفت و ممکن در آینده هم واحد پولی مشترک کشور های شامل این دو سازمان چاپ گردد که کاملا انقلاب پولی را در عرصه اقتصادجهانی ایجاد خواهد کرد. صحبت مکمل را از زبان دکتور سمیع الله پویا و وحید غروال را بشنوید:

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала