رسانه های چک: اروپا باید از روسیه پند بگیرد

© AP Photo / Raqqa Media Office, Fileداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر چک بخواهد از شهروندان خود در مقابل اسلامی گراهای رادیکال محافظت کند، باید تجربه غنی روسیه را بپذیرد

 این سخنان را لادیسلاو کاشوک در مقاله چک فری پرس منتشر کرده است.

به گفته این نویسنده، جمعیت چندین ملیتی روسیه و از جمله اقوام مسلمان این کشور با صلح و سازگاری زندگی می کنند، این کشور هیچ درگیری غارتگرانه ای را پیش نمی برد و به رادیکال ها اجازه نمی دهد که قوانین خود را به اجرا درآورند.

وی همچنین می گوید: «روسیه کشوری است که از اقوام مختلف و متعددی با فرهنگ و ادیان متفاوت در آن زندگی می کنند و در طول تاریخ خود هیچ ملیت ی و هیچ فرهنگ ی به طور کامل از بین نرفته اند. به همین خاطر، تمام اتهامات در خصوص اینکه روس ها سیاست قتل عام را در رابطه با سایر اقوام بکار برده اند، کاملا دروغ بوده و زاییده تخیلات غرب است».

حقیقت این است که در دوران اتحاد جماهیر شوروی، جمعیت واقعی تمام اقوام این کشور رشد باثباتی داشت. از بین رفتن اقوام زمانی آغاز شد که اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و گورباچوف و ایلتسن با دولت های دست نشانده به روی کار آمدند. انها توسط واشنگتن کنترل می شدند. اما زمانی که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین جای آنها را گرفت، روند ازبین رفتن اقوام متوقف شد و روسیه آرام آرام دوباره جایگاه خود را به عنوان قدرت جهانی بازیافت.

اگرچه مسلمانان زیادی در فدراسیون روسیه زندگی می کنند، اما همه آنها موظف به پیروی از قوانین و موازین هستند که پارلمان روسیه تصویب می کند و نه قوانین شریعت یا هر چیز دیگری که در قانون اساسی به ثبت نرسیده است.

این نویسنده اهل چک می نویسد: «اگر کسی با نقاب بخواهد در قلمروی فدراسیون روسیه یا در کشوری که با مسکو سندهای مرتبط دارند تحولی ایجاد کند و قوانین خودرا در تناقض با قوانین فدرال به اجرا درآورد (مثلا قوانین شریعت و حقوق اساسی شهروندان)، آنوقت شورش توسط اردو و پولیس سرکوب می شود». روسیه همیشه با قاطعیت در مقابل تلاش رادیکال های اسلام گرا می ایستد. آنها تفاوتی با تروریست های داعش ندارند، زیرا دست به اقدامات تروریستی و انفجار در چیچن، داغستان و آسیای میانه می زنند.

اردوی شوروی نیز در زمان خود توسط مردم غیرمذهبی و پیشرفته افغانستان در جنگ علیه رادیکال ها به آنان کمک رساند. این تروریست ها پایه و اساس ظهور داعش را فراهم ساختند. تفاوت میان کمک های شوروی و کمک های امروز امریکا در این است که اتحاد جماهیر شوروی تاسیسات مفید و زیادی در افغانستان احداث کرد که از جمله آنها مکاتب، صدها، جاده ها هستند و حتی روشنایی در سرک ها. درصورتی که امریکایی ها دایما از اسلام گرایان افغان حمایت کرده و برای این به افغانستان آمده اند که به قول معروف «تیراندازی کنند».

روس ها فقط زمانی می جنگیدند که ضرورت ایجاب می کرد، و اگر کار به عملیات نظامی می کشید، همیشه سعی می کردند سریع تر جنگ را به پایان برسانند. آنها تفاوت اصولی با امریکایی ها دارند که به خوبی می دانند هر چه جنگ بیشتر طول بکشد، پول بیشتری از شرکت های خصوصی بدست می آورند. شرکت هایی که در حقیقت امریکا و دنیای غرب را رهبری می کنند.

به گفته فری چک پرس، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین نیز اظهار کرد که روسیه آماده پذیرفتن افرادی است که قصد نقل مکان دارند. اما تمامی این افراد باید طبق قوانین فدراسیون روسیه زندگی کنند و از قوانین پیروی کرده، برای کشور سودمند باشند،  و زبان روسی را بیاموزند. هر خارجی که در روسیه زندگی می کند نباید فراموش کند که فقط در شرایطی او را مهمانوازانه می پذیرند که طبق موازین و قوانین حکومت رفتار کند.

این روزنامه نگار اهل چک در ادامه می گوید: «مسکو به هیچ کس اجازه دستور شرایط برای تعیین سهمیه، منع های احمقانه و اصول بالابردن فرهنگ زراعتی و سایر محدودیت ها را نمی دهد. روسیه هیچ یک از شهروندان را وادار نمی کند که به خاطر مهاجران ناسازگار و حتی خطرناک که برای هیچ کس مفید نیستند، به زحمت بیفتند. روسیه به هیچ کس اجازه مسموم کردن کودکان با محصولات خطرناک که فرای اقیانوس تولید شده را نمی دهد که مملو از مواد نگهدارنده و چربی میباشد ». 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала