اروپا خواستار توقف فوری حملات ائتلاف بر یمن شد

© AP Photo / Christian Lutzپارلمان اروپا
پارلمان اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارلمان اروپا این حملات را محکوم کرد و خواستار توقف فوری آن شد

پس از گذشت بیش از 100 روز از حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی به یمن و قتل هزاران باشنده این کشور، بلاخره پارلمان اروپا این حملات را محکوم کرد و خواستار توقف فوری آن شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پارلمان اروپا در این بیانیه، حملات عربستان سعودی علیه یمن و محاصره بحری و زمینی این کشور را محکوم کرده است؛ زیرا این اقدامات خصمانه موجب بروز وضعیت بسیار دشواری و وخیم برای مردم، و همچنین رشد فعالیت القاعده و داعش در یمن شده است.

در این بیانیه از یمنی‌ها خواسته شده است که اختلافات خود را از طریق گفتگو و بدون خشونت حل کنند و طرفهای خارجی نیز نقش مثبتی را در یمن ایفا کنند. علاوه بر این، پارلمان اروپا خواستار خودداری از حمله به آثار و اماکن تاریخی یمن شد و بر ضرورت حمایت از این امکان و آثار تأکید کرد.

پارلمان اروپا حملات داعش به مساجد صنعا و صعده را نیز محکوم و تأکید کرد که داعش و القاعده با سوء استفاده از اوضاع امنیتی در حال گسترش فعالیتهای خود در یمن هستند.  پارلمان اروپا از تلاشهای سازمان ملل و نماینده این سازمان "اسماعیل ولد الشیخ احمد" و تلاشهای عمان برای آتش بس در یمن و آغاز گفتگوها حمایت می کند. همنان تاکید گردیده است که باید در زمینه همه اتهامات در خصوص نقض قوانین حقوق بشر و سازمانهای بین المللی در یمن تحقیق شود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала