چهار میلیون دالر در قبال هر یک ساعت جنگ در افغانستان

© Flickr / Images Moneyچهار میلیون دالر در قبال هر یک ساعت جنگ در افغانستان
چهار میلیون دالر در قبال هر یک ساعت جنگ در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش سازمان "National Priorities Project" عملیات نظامی در افغانستان حدود 4 میلیون دالر در هر ساعتد جنگ برای امریکا هزینه در بر دارد. طبق گزارش کانال تلویزیونی " پرس تی وی" با وجود خروج بخش بزرگی از نیروهای نظامی امریکا در سال گذشته از افغانستان، هزینه هنگفتی پنتاگون برای انجام عملیات نظامی در افغانستان همچنان باقی مانده است.

نتایج تحقیقاتی که از سوی یک گروه تحقیقاتی مالی صورت گرفته، نشان میدهد، که بیش از 715 میلیارد دالر از زمان آغاز عملیات نظامی امریکا در سال 2001 میلادی در افغانستان هزینه در بر داشته است.
تنها در بودجه سال مالی 2015 میلادی، 35 میلیارد دالر برای انجام عملیات نظامی در ا فغانستان در نظر گرفته شده است. بر اساس نتایج این مطالعه، این مقدار تنها هزینه جنگ در افغانستان در نظر گرفته شده و هزینه های آینده و تداوی و توانبخشی سربازان معلولی که در عملیات نظامی بودند، شامل نمی باشد.
به گفته این منبع، هزینه ارسال یک سرباز در افغانستان برای یک سال نزدیک به یک میلیون دلار برای امریکا تمام می شود. این رقم بیش از 2 برابر بیشتر از برآوردهای اولیه بودجه سال مالی که در سال 2006 در نظر گرفته شده بود، می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала